actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 11:46
Roxan.b*oeckx Roxan.b*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Balen
Posts: 26
Mechelen financiert project tegen pesten op school

Mechelen - Voor zijn preventiebeleid maakt Mechelen in 2015 een absolute prioriteit van de strijd tegen pesten op school. De stad financiert voor de scholen een duur programma dat in Finland en Nederland zijn deugdelijkheid al heeft bewezen.
Twee lagere scholen zullen het Finse KIVA-programma, dat wordt ondersteund door een universiteit, uitproberen. “Hoofddoel van het programma is werken aan een positief klas- en schoolklimaat voor iedereen. Zo pakken wij de problematiek rond pesten op school structureel aan”, zegt schepen van Preventie Walter Schroons (CD&V).

Zelfdoding bij kinderen

Eerdere projecten in het buitenland hebben aangetoond dat de aanpak werkt. In Finland is het aantal pestkoppen met een derde gedaald en in scholen bij onze noorderburen zagen ze het aantal pesterijen meer dan halveren. “Pesten verdient onze grootste aandacht, want in sommige gevallen leidt het zelfs tot zelfdoding bij kinderen. Dat het zover komt, kunnen wij als samenleving niet aanvaarden”, stelt de schepen.

De stad Mechelen trekt 80.000 euro uit voor het project. “Normaal kunnen alleen rijke scholen dit betalen. We zijn de eerste stad die dit voor elke school financiert”, zegt Lies Vandeneede, kabinetsattaché van de schepen.

Bron: Gazet van Antwerpen, 3 december 2014 06u00
http://www.gva.be/cnt/dmf20141203_0...esten-op-school

Mijn mening: Ik vind dit een heel goed initiatief. Ik wist niet dat dit zo erg was, met zelfdoding in de lagere school. Deze kinderen zouden er nog van moeten kunnen genieten dat ze kind zijn. Ik vind het heel goed dat ze hiermee op zo’n jonge leeftijd beginnen, het in de kiem smoren van kinderen die het nodig vinden van andere kinderen te pesten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.