actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2008, 15:34
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Arme landen willen geld voor klimaatmaatregelen

Arme landen op een klimaatconferentie in Bangkok hebben vandaag gezegd dat zij geen nieuw klimaatverdrag zullen tekenen als de rijke landen geen geld geven om hen te helpen zich aan de klimaatverandering aan te passen.

Nu al schade
Eilandstaten in het Caribisch en Zuidzeegebied deden op de tweede dag van de conferentie verslag van de schade die zij nu al ondervinden door toenemende overstromingen, een stijgende zeespiegel en cyclonen ten gevolge van de klimaatverandering. Ze zeiden geen geld te hebben om dijken te bouwen of de bewoners van bedreigde gebieden naar elders over te brengen. Zonder aanpassingen kunnen de eilandbewoners niet overleven, zei Selwin Hart, de afgevaardigde van Barbados, namens de Alliantie van kleine eilandstaten. Als een nieuw klimaatverdrag geen afspraken over aanpassingen omvat, "heeft het voor ons geen zin om er deel van uit te maken".

Rijke landen oneens over tactiek
De rijke landen zeggen wel te willen helpen, maar zijn het onderling oneens over de te volgen tactiek. De Verenigde Staten zijn voorstander van vrijwillige hulp, maar de Europese Unie wil geld voor de arme landen genereren met emissiehandel. Arme landen die weinig vervuilen kunnen volgens die methode emissierechten verkopen aan landen die veel vervuilen en moeite hebben hun schadelijke uitstoot terug te brengen.

Met de bijeenkomst in Thailand, die een week duurt, begint een ronde van onderhandelingen die eind 2009 een nieuw klimaatverdrag moet opleveren ter vervanging van het verdrag van Kyoto, dat in 2012 afloopt. (ap/lb)
bron:
De Morgen


Ik kan begrijpen dat het voor de armeren landen moeilijk is om zich te houden aan al de regels en quotas. Zeker omdat ze hun geld nodig hebben voor duiken etc. Dit is nodig om te overleven voor deze mensen. Ik vind het raar dat ze aanmoedigen om hun emissierechten te verkopen. Ik vind dit nog altijd een vorm van valsspelen, toen ik hoorde dat Belgie(sorry ik heb geen puntjes op dit keyboard) dit gedaan had was ik echt geschokt. Maar als het deze landen helpt om verder te helpen aan het milieu dan is er misschien toch iets goed aan. Ik hoop echt dat de armere landen niet ontmoedigt worden en verder blijven helpen aan het klimaat. Dit is immers belangrijk voor de hele wereld en niet enkel voor de rijkere landen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.