actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2008, 11:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ook Plantentuin waarschuwt voor klimaatopwarming

De nationale plantentuin waarschuwt ons voor de klimaatopwarming.
Er zijn een hele hoop problemen aan het ontstaan in de natuur, omdat de natuur normaal zo gebalanceerd is geraakt deze nu uit balans doordat niet alle dieren en planten zich gemakkelijk kunnen aanpassen aan de snelle evolutie. Als er één element uit het ecosysteem uit balans raakt volgen de andere elementen.



Ik moet zeggen dat ik hier nog niet zelf bij stil gestaan had daarom dat ik het toch wel belangrijk vond om het hier te posten. Bij opwarming van de aarde denk ik meestal aan de ijsberen die verdrinken, de pinguins zonder vis etc.
Maar ook in ons land raakt de natuur ontregeld. Eén verandering heeft nefaste gevolgen voor een hele hoop andere dieren en planten. Survival of the fittest wordt het dan natuurlijk. En dan maar hopen dat er een hele hoop dieren en planten sterk genoeg zijn. Want daar zit net het probleem, het gaat zo snel dat ze zelfs niet de kans krijgen om zich aan te passen. De mens probeert soms te helpen maar maakt zo dingen nog erger. Je kan dieren niet laten afhangen van de inbreng van mensen. Dit zie je bijvoorbeeld bij vossen die in steden leven. Ze leven op overschotjes van mensen en het voedsel dat de mensen hen geven. Je kan je grote vragen stellen of dit wel zo goed is. Zeker vermits het soms tot gevaarlijke situaties leidt.
Dus geniet maar van onze natuur die we hier nog hebben, binnen een paar jaar is het er misschien niet meer?!

bron:
De morgen

Laatst aangepast door MinkeVanHoof : 5th March 2008 om 13:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.