actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2012, 18:20
V*ncent.Grieten V*ncent.Grieten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 25
Boze Tom Boonen haakt net als andere BV's af als bijzitter

Het lijstje van BV-bijzitters dikt aan. Onder anderen Lesley-Ann Poppe, Nathalie Meskens en Jeroen Van Dyck werden opgeroepen, maar hebben al laten weten dat ze verhinderd zijn. Ook Tom Boonen zal er zondag niet bij zijn. Ploegleider Wilfried Peeters bevestigt in de krant Het Laatste Nieuws dat Boonen in het buitenland zit en sponsorverplichtingen heeft.

In Mol is het de gewoonte van de kantonvoorzitter om consequent dertigers op te roepen. Het is dus geen wonder dat Tom Boonen een oproepbrief in de bus kreeg. Vrederechter Jef Berghmans, de kantonvoorzitter in Mol, wijst Boonen op zijn voorbeeldfunctie. "Het zou hem sieren als hij wel komt opdagen", aldus Berghmans.

Ook Peter Huygaerts, voorzitter van het kiesbureau in Mol, probeerde Boonen er gisteren van te overtuigen om zijn rol als bijzitter niet op te geven. Huygaerts belooft Boonen "een leuke boel met achteraf een barbecue of een drink" en de glansrol als "portier, zodat iedereen hem goed kan zien".

Boonen reageerde gisteren op Twitter geďrriteerd op de commotie en haalde uit naar de Belgische kranten. Ploegleider Wilfried Peeters bevestigt dat Boonen in het buitenland zit en sponsorverplichtingen heeft. "De rest van zijn planning is privé en heeft niets met politiek te maken", aldus Peeters.

Ook Lesley-Ann Poppe werd opgeroepen als bijzitter in Antwerpen. Ze kon daarbij rekenen op het gezelschap van het BV-koppel Nathalie Meskens en Jeroen Van Dyck. De drie lieten echter weten verhinderd te zijn. Wat het acteurskoppel belet, is niet bekend. Poppe liet weten dat ze er door kookdemonstraties op Kreta niet bij zal kunnen zijn, hoewel ze graag het goede voorbeeld had gegeven.

BRON: HLN 10/10/12
MENING
Mensen als Tom Boonen, maar tegenlijk ook alle andere BV's, hebben een voorbeeldfunctie naar de rest van België toe. Daarom zou het, terecht, heel wat commotie teweeg brengen als hij dit zou afzeggen omwille van andere verplichtingen. Tom is net zoals de rest een gewone inwoner van zijn stad, die zich dus zal moeten onderschikken aan deze willekeurige trekking. Boonen, die momenteel nog in het buitenland verblijft, heeft nog niks afgezegd, noch bevestigd over zijn opkomst. Als bijzitters niet komen opdagen, is het zo dat ze een boete krijgen van €275. Als ze wel komen opdagen, krijgen ze een schamele vergoeding en gratis koffiekoeken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2012, 15:15
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Minderhout
Posts: 25
Angry

Dit is toch weer eens een voorbeeld dat bekende Vlamingen denken dat ze beter zijn dan het plebs. Het is toch niet eerlijk dat gewone burgers wel moeten gaan bijzitten en dat bekende Vlamingen dat zomaar kunnen afzeggen?
Als je niet gaat krijg je een boete van 275 Euro. Voor de meeste bekende Vlamingen is dit waarschijnlijk een peulschil. Het is dan ook nog eens de vraag of ze die boete wel ooit zullen krijgen. Zelfs als je gewoon niet gaat stemmen krijg je ook geen boete in de bus, hoeveel er ook mee gedreigd wordt. Wie gaat er dan nog stemmen of bijzitten? Als die boetes toch niet gegeven worden, wie kan het dan nog wat schelen?
Mijn vader is op de dag van de verkiezingen ook moeten gaan bijzitten. Hij deed dat ook niet graag, maar dat hoort nu eenmaal bij het leven in een gemeenschap. Soms moet je verplichtingen nakomen, ook al doe je dat met tegenzin.
Ik vind het toch weer frappant dat juist alle bekende Vlamingen die hieronder vernoemd zijn hebben afgezegd. Dat is toch weer typisch? Als bekende Vlaming heb je het inderdaad soms moeilijk. Je wordt overal lastiggevallen, hebt weinig privacy, enz. Maar dat weet je op voorhand als je een publieke job gaat uitoefenen. Als je bekend wil zijn, moet je er de minder leuke dingen ook maar bijnemen. Wij moeten dat ook doen! Ze weten ook op voorhand dat je als bekende Vlaming een voorbeeldfunctie betrekt, net zoals wij leerkrachten dat doen. Het zou toch ook schandalig zijn als wij ook overal proberen onderuit te komen?

Ik geef gerust toe dat ik ook vaak iets met tegenzin doe, maar ik doe het tenminste.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2012, 18:21
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Ik begrijp het standpunt van Vincent en van Lien, het is inderdaad zo dat de bekende Vlamingen niet beter zijn dat de gewone Vlaming. Maar ergens kan ik het toch ook wel begrijpen dat deze BV's niet komen opdagen...
Het is namelijk zo dat ze dan heel de dag door overladen worden door fans die eventueel een handtekening of een foto willen. Daar is op zich niets mis mee, maar is het stemloket hier de juiste plaats voor? Ik denk het niet... Ik denk dat dit voor heel wat oponthoud zou zorgen aan het stemloket en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.