actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2017, 20:23
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
Facebook koopt app van amper negen weken oud die tieners complimentjes laat geven

Facebook koopt app van amper negen weken oud die tieners complimentjes laat geven

Facebook heeft de app Tbh, wat staat voor 'To be honest', gekocht voor net geen 100 miljoen dollar. Via de Amerikaanse app kunnen gebruikers anoniem complimentjes geven aan elkaar. Tbh is op korte tijd - het bestaat nog maar negen weken - enorm populair geworden bij tieners. De aankoop van Tbh lijkt voor Facebook dan ook vooral van strategisch belang om de jonge doelgroep in te lijven.

In Tbh beantwoorden gebruikers anoniem vragen als 'Wie is het meest integer?', 'Wie neem je graag mee naar een feestje?', of 'Aan wie denk je meer dan ze weten?'. De personen die uitgekozen worden, komen anoniem te weten dat ze geapprecieerd worden door iemand anders.

Hoewel de app nog maar 9 weken geleden gelanceerd werd op een school in de Amerikaanse staat Georgia, is Tbh intussen al meer dan vijf miljoen keer gedwonload. Daarbij wordt Tbh geroemd omdat het voor jongeren een omgeving gecreëerd heeft waar ze geen trollen en pestkoppen geen kans maken.

De aankoop van Tbh door Facebook kadert vooral in het strategische doel om een jong publiek aan te boren. Bij jongeren - zeker in de Verenigde Staten - heeft Facebook met de stevige concurrentie van Snapchat af te rekenen. Bovendien is het mogelijk dat Facebook met de aankoop wil vermijden dat er in het jongerensegment een nieuwe concurrent ontstaat.


Bron: 17-10-17, 11.56u DeMorgen
https://www.demorgen.be/technologie...geven-ba633c15/

Eigen mening: Er is absoluut niets mis met het geven van complimentjes, integendeel, ik denk dat een app zoals deze voor velen zelfs een heel positieve invloed kan hebben doordat ze op spontane momenten van hun vrienden zulke complimentjes krijgen. Anderzijds kan je wel stellen dat net het "tekort" aan complimentjes tegenover die van hun vrienden dan weer negatief zou kunnen zijn voor hun zelfbeeld. Tieners vergelijken zichzelf namelijk heel veel met hun leeftijdsgenootjes en ik weet uit eigen ervaring dat tieners die veel met sociale media bezig zijn, zichzelf vergelijken aan de hand van het aantal volgers dat ze hebben op Instagram, of het aantal vrienden op Facebook. Aanvankelijk vond ik dit geen bijzonder boeiend artikel om een eigen mening over te formuleren, maar het is belangrijk om ook overal de negatievere kant van te zien en de eventuele "gevaren" ervan. Hoe de werking van deze app zal zijn is mij onbekend, maar ik vrees dat als de resultaten ervan ook getoond worden op het profiel van de desbetreffende persoon, dat dit een zoveelste kleine manier zal zijn waarop leerlingen zich aan elkaar vergelijken in termen van populariteit en dit meer onderlinge verdeeldheid kan zaaien in een tijd waar alles rond sociale media en cijfers lijkt te bestaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.