actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2011, 10:59
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Broertje en nichtje redden Milo (3) uit beerput

Dankzij het kordate optreden van nichtje Kirsten (10) en broertje Senne (10, links op foto) overleefde de driejarige Milo (rechts op foto) uit Brasschaat een val in een beerput in Frankrijk. De hele familie was er op vakantie om de verjaardag van hun grootvader te vieren.


Het verhaal speelde zich af op donderdag 14 april. Roger Jansen en zijn echtgenote hadden hun kinderen en kleinkinderen uitgenodigd in de Languedoc om hun 40-jarige huwelijk te vieren. “We waren met zestien personen verspreid over drie gîtes. We logeerden in Saint-Denis, een gehucht van Saint-Ambroix”, vertelt Sandra, de mama van Milo.

“Het was mooi weer, iedereen zat te genieten op een terrasje, de kinderen waren aan het spelen in een braakliggende weide. Op een bepaald moment was Milo even buiten ons gezichtsveld. Hij moet toen een deksel opzij hebben geschoven. Door dit te doen, is hij in een put gevallen. Achteraf is gebleken dat het om een beerput ging”, zo vervolgt mama Sandra.

Roepen
Niemand van het gezelschap had iets gemerkt, alleen het tienjarige nichtje Kirsten zag wat er gebeurde. Zij is toen heel snel naar de put gelopen en heeft geprobeerd Milo uit de put te krijgen. Maar toen dat niet lukte,begon ze te roepen. De tienjarige Senne, broertje van Milo, was het dichtst in de buurt en hij spurtte naar de put.

“Toen ik daar aankwam, was Milo al helemaal in de smurrie weggezakt", vertelt de heldhaftige Senne. "Eén arm stak er nog bovenuit. Zo hoopte hij nog iets te kunnen vastgrijpen. Kirsten en ik zijn dan plat op onze buik gaan liggen en samen zijn we erin geslaagd Milo bij zijn arm naar boven te trekken.”

Mama Sandra is enorm trots op Senne en Kirsten. “Het is echt dankzij het snelle en kordate optreden van het tweetal dat Milo nu nog leeft. Toen hij bovenkwam, stonk hij wel verschrikkelijk”, voegt Sandra er nog aan toe.

Trotse opa
Roger Jansen, schoonvader van Sandra en grootvader van Milo, Senne en Kirsten, is bijzonder trots. “Ik vind dit werkelijk fantastisch. Twee van je kleinkinderen die erin slagen een ander kleinkind uit die hachelijke toestand te redden, het is bewonderenswaardig”, zo vertelt Roger.

Zijn feest in de Languedoc had een heel andere wending kunnen nemen. “Ik vind Kirsten en Senne echte helden. Zij verdienen het zeker en vast hun verhaal in de krant te zien verschijnen”, voegt de grootvader van de dappere kinderen er nog aan toe.

Bron: GVA online, 19 april 2011

Motivatie:

Ik vind dit hét bewijs dat jonge kinderen gevaar kunnen inschatten en verantwoordelijkheid kunnen opnemen. Mooi vind ik dit. Voor de ouders en de rest van de familie moet dit wel een enorme schok geweest zijn, zonder deze twee helden was dit ongeval helemaal anders afgelopen. Het is natuurlijk ook een stom ongeval waar volgens mij niemand schuld aan heeft. Chapeau voor deze 2 kleine helden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.