actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2012, 21:24
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Egyptische grondwet met 64 procent goedgekeurd

In Egypte is het ontwerp van nieuwe grondwet goedgekeurd met 63,8 procent goedgekeurd. Dat heeft de kiescommissie bekendgemaakt. Over de grondwet is een referendum gehouden in twee rondes. De opkomst lag met 32,9 procent niet erg hoog.

De oppositie had geklaagd over fraude bij het referendum maar de kiescommissie zegt dat ze alle klachten onderzocht heeft en geen problemen heeft gevonden.

De grondwet is opgesteld door de Moslimbroeders waartoe ook president Mohamed Mursi behoort. Het ontwerp is in ijltempo door een parlementscommissie gejaagd die uitsluitend bestond uit aanhangers van Mursi, en gespreid over twee weken ter stemming voorgelegd in een volksraadpleging. De verzamelde oppositie verwerpt de rechtsgeldigheid van de uitslag. Ze is ook bang dat de poort nu openstaat voor de inperking van de vrijheden en de islamisering van de wetgeving.

Commentaar:

Ik ben zeer verbaasd over het feit dat men in het Egyptische referendum voor de nieuwe grondwet heeft gestemd. De voorbije weken heeft men op 'Het Journaal' regelmatig beelden laten zien over het protesterende volk en dan nu hebben ze hem toch goedgekeurd. Representatief is het referendum, door de povere opkomst van slechts 32,9%, in mijn ogen niet. De geruchten over het niet eerlijk verlopen van de stemming zijn verworpen, maar persoonlijk heb ik hier toch mijn twijfels over. Bovendien vrees ik dat vele tegenstanders hun mening niet geuit hebben uit schrik voor mogelijke represailles.

Bron:
De Redatie, 25 december 2012, (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...grondwet_egypte)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.