actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2012, 07:38
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
WWF ontwikkelt nieuwe methode tegen illegale visserij

Natuurorganisatie WWF heeft een nieuwe methode ontwikkeld om illegale en niet-gereguleerde vispraktijken op te sporen. De nieuwe methode is gebaseerd op de gegevens van het automatische identificatiesysteem Automatic Identification System (AIS), dat in de eerste plaats bedoeld is om een vlotter en veiliger scheepvaartverkeer te garanderen.

Volgens WWF gaat het om een belangrijke stap in het aanpakken van het probleem van de overbevissing, meldt de organisatie in een mededeling.

Het AIS-systeem zendt automatisch gegevens door over een vaartuig en is al op veel schepen geïnstalleerd. Met de data die het systeem oplevert, kunnen regeringen en andere instanties ook de routes en visactiviteiten traceren van schepen wereldwijd, die ervan worden verdacht zich te bezondigen aan illegale vispraktijken.

Handig instrument
"Het is een handige tool die regeringen en instanties kan helpen om de visserijregels te monitoren en te implementeren", legt Alfred Schumm van WWF uit. "Regeringen wereldwijd zouden dit systeem moeten verplichten op alle commerciële visserijschepen. Op dit moment verplicht de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) de installatie van het AIS-systeem enkel op schepen van over de 300 ton, maar niet voor vissersschepen", luidt het.

WWF gaat nu proberen om Europa en de verschillende overheden warm te maken voor de nieuwe methode.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/D...-visserij.dhtml

Mening:
Wanneer ik de titel las dacht ik meteen dat de oplossing ook echt werd uitgevoerd. Blijkbaar is dit niet het geval. Ik vraag mij af in hoeverre ze dit AIS-systeem kunnen opleggen. Het wordt niet eens gebruikt voor vissersboten. Ik stel mij de vraag of deze kleinere schepen wel akkoord gaan met dit systeem. Als ze aan illegaal vissen meedoen, zullen ze dit ook niet zomaar 'een goed idee' vinden. Ik ben door dit artikel niet echt overtuigd.

Anderzijds vind ik het wel goed dat men iets wil doen aan illegale visserspraktijken, oneerlijke concurrentie en dergelijke. Ik wist niet dat er veel illegale visserij was. Dat blijkt dus wel te zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.