actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2016, 14:25
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Duitse bedrijven willen plastic afval uit de zeeën halen

Duitse bedrijven willen plastic afval uit de zeeën halen

Een netwerk van Duitse bedrijven wil wereldwijd plastic afval uit de zeeën halen. De daarvoor ontwikkelde industriële systeemoplossing moet vanaf 2018 gebruiksklaar zijn. Dat zegt projectcoördinator Dirk Lindenau.

Het concept voorziet dat een vloot van omgebouwde schepen met netten in erg bevuilde gebieden plastic afval uit zee opvissen, om dan op een speciaal schip te verwerken. Het afval zal voor energiewinning gebruikt worden of gerecycled worden.

Experten schatten dat 140 miljoen ton plastic afval zich in de zeeën bevindt en dat er jaarlijks tot tien miljoen ton bijkomt.

De Milieuminister van de deelstaat Sleeswijk-Holstein Robert Habeck (Grüne) prees het project. Hoofddoel moet echter zijn een eind te maken aan de vervuiling van de zeeën.

Bron: De Morgen (17/05/2016)
http://www.demorgen.be/wetenschap/d...halen-b6e13a50/

Mijn mening: Ik vind dit een zeer goed idee want de zeeën worden steeds meer en meer vervuild. Niet alleen wij lijden daar onder, maar vooral de dieren die in de zee leven lijden hieronder. Denk maar aan de vissen die dit als voedsel zien en dit opeten, vogels die hierin verstrikt geraken,... Noem maar op. Vind je dit niet goed genoeg? Wel, voor ons is het ook ongezond, vissen eten het plastic dat afbrokkelt op aangezien zij dat zien als voedsel, maar wij eten die vissen op en zo krijgen wij dit ook in ons lichaam! Er moet dringen milieubewuster gehandeld worden, dit door iedereen, elke inwoner van elk land,... We moeten zuinig zijn met onze aarde, we hebben er maar één.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2016, 15:53
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Duitse bedrijven willen plastic afval uit de zeeën halen

Ik vind het heel mooi hoe Céline verwoord dat we maar één aarde hebben. Gelijk heeft ze en we moeten er vaker bij stil staan. 10 miljoen plastic afval komt er jaarlijks bij in de zee, dat is enorm veel. Daarom vind ik het een prachtig initiatief om plastic te gaan opvissen in bevuilde gebieden.
Ik hoop dat ze eerst met de bevuilde gebieden starten maar daarna ook zeker op minder bevuilde gebieden het vuil gaan opvissen.
Het hoofddoel moet zijn een eind te maken aan de vervuiling van de zeeën. Omdat te bereiken moeten we volgens mij meer doen dan alleen maar het vuil uit de zee te vissen. Want zoals vermeld, komt er elk jaar ongeveer 10 miljoen plastic afval bij, dus we zouden als mens gewoonweg minder moeten vervuilen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.