actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2014, 17:15
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
96% van bestuurders nuchter bij grootschalige WODCA-actie in Antwerpen

96% van bestuurders nuchter bij grootschalige WODCA-actie in Antwerpen

De grootschalige WODCA-actie die zaterdagnacht in de provincie Antwerpen werd gehouden, was een succes. In totaal werden 5.927 voertuigen gecontroleerd op snelheid en werd bij 7.152 bestuurders een ademtest afgenomen. 274 bestuurders (of 3.8%) hadden te veel gedronken.

Gemiddeld zijn er volgens het Antwerpse provinciebestuur elk weekend zo’n 140 politiemensen op de baan voor de WODCA-controles (WeekendOngevallen Door Controles Aanpakken). Zaterdagnacht werd dat aantal opgevoerd. Zo’n 328 politiemensen controleerden op verschillende plaatsen op snelheidsovertredingen, alsook op het rijden onder invloed van alcohol en andere drugs.

De actie was een succes: er werden 5.927 bestuurders gecontroleerd op snelheid. Bijna tien procent reed te snel (587 bestuurders). Er werd ook gecontroleerd op rijden onder invloed. Van de 7.152 alcoholcontroles waren er 274 positief (3.8%). Meer dan de helft gaf een resultaat boven 0.8 promille. Bij 21 chauffeurs werd een speekseltest afgenomen, 13 chauffeurs werden positief bevonden en dienden een bloedproef te ondergaan. In totaal werden 62 rijbewijzen onmiddellijk ingetrokken. Verder werden ook nog enkele geseinde personen aangetroffen en bleken heel wat gecontroleerde voertuigen niet verzekerd te zijn.

Antwerps provinciegouverneur Cathy Berx bezocht in de loop van de avond verschillende controleplekken, onder meer om de deelnemende politiemensen te bedanken voor hun inzet. 'Zo wil ik de deelnemende politiemensen en ook alle andere medewerkers van de WODCA-controles bedanken voor hun inzet. Hun werk draagt immers substantieel bij tot een grotere pakkans én tot het onder controle houden en terugdringen van de weekendongevallen in de provincie Antwerpen', verklaarde ze achteraf.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140322_01036653

Mening:
Dit vind ik zeer mooie resultaten! Uiteraard zullen we nog altijd beter kunnen doen, maar 96% van de gecontroleerden waren nuchter, en dat vind ik zeer positief.
Deze acties zijn naar mijn mening zeer goed, en mogen van mij zelfs elk weekend georganiseerd worden om onze wegen toch net iets veiliger te houden, en om mensen die onder invloed rijden te straffen.
Volgens mij is het nuttigen van alcohol één ding, en daar heb ik helemaal geen problemen mee, maar dronken achter het stuur plaatsnemen is voor mij totaal onaanvaardbaar. Je brengt er niet alleen jezelf en de inzittende van je wagen mee in gevaar, maar ook andere weggebruikers!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.