actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2017, 22:10
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
82 ontvoerde Nigeriaanse schoolmeisjes herenigd met familie

Meer dan drie jaar na hun ontvoering door de moslimterreurorganisatie Boko Haram zijn 82 gewezen schoolmeisjes uit Chibok, die onlangs in Nigeria werden vrijgelaten, met hun families herenigd. De ouders van de meisjes en jonge vrouwen ontmoetten elkaar vandaag in de hoofdstad Abuja.

Op beelden van het weerzien waren emotionele taferelen te zien, van innige omhelzingen tot vreugdetranen. Bashir Ahmad, een adviseur van president Muhammadu Buhari, publiceerde de beelden op Twitter.


Boko Haram had in april 2014 meer dan 200 overwegend christelijke schoolmeisjes uit het noordoostelijke stadje Chibok ontvoerd. Ze zouden door Boko Haram gedwongen zijn zich tot de Islam te bekeren en deels als seksslavin gehouden zijn. Hun ontvoering zorgde wereldwijd voor afschuw. Sindsdien waren slechts een twintigtal meisjes vrijgekomen.

De vrijlating van de 82 meisjes begin mei zou naar verluidt tot stand zijn gekomen na onderhandelingen met het Rode Kruis en de Zwitserse regering. De hereniging met hun ouders liep vertraging op omdat de meisjes nog door de veiligheidsdiensten moesten ondervraagd worden en hun identiteit met zekerheid kon vastgesteld worden. Naar schatting worden nu nog een honderdtal van de ontvoerde meisjes vermist.



Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/8...milie-bfbc876f/

Eigen mening: Dit is schitterend nieuws. Ik heb voor dit artikel gekozen omdat ik het vandaag reeds via de radio had vernomen. Op dat moment besefte ik me dat ik van dit onderwerp al lang niet meer gehoord had, ook al is de problematiek daar uiteraard onveranderd gebleven. Daarom is het goed dat dit onderwerp terug in de media is gekomen, dit keer gelukkig met een positieve boodschap. Ik vond het zeer pakkend om de bijhorende video in het originele artikel (zie link) te bekijken waarin ze herenigd werden met hun familie. Ik hoop dat het honderdtal meisjes die nog steeds vastgehouden worden door Boko Haram ook bevrijd zullen worden in de nabije toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.