actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2009, 19:15
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Afghaanse wet verplicht vrouwen tot seks

In Kabul hebben honderden vrouwen geprotesteerd tegen een huwelijkswet, waarin staat dat een sjiitische man zeker eens in de vier dagen recht heeft op seks, tenzij zijn vrouw ziek is.

Mensenrechtenorganisaties zien de wet als een vrijbrief tot verkrachting in het huwelijk. In de wet staat ook dat de man mag bepalen of zijn vrouw alleen het huis uit mag. Het protest leidde tot weerstand. De vrouwen werden bekogeld.

De wet werd vorige maand aangenomen, maar na internationale kritiek beloofde president Karzai de wet nog eens te onderzoeken en eventueel aan te passen als die in strijd is met de grondwet.
Bron: www.nos.nl

____

In één woord: 'verschrikkelijk'.
Ik begrijp niet hoe dit anno 2009 nog kan. Na opzoekwerk blijkt dat het bij de mannen vrij gewoon is om hun vrouw te verkrachten, deze nieuwe wetgeving bewijst dus weer de onmacht van de vrouwen.
Deze nieuwe wet zal het verkrachten van vrouwen, en de onmacht van de vrouw stimuleren. Hoewel ik denk dat je het niet kan vergelijken met onze cultuur. De meningen zijn verdeeld, sommige vrouwen zijn voor- en andere zijn tegen deze nieuwe wetgeving. Mede door de druk die de mannen uitoefenen. Al speelt religie ook een grote rol.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th April 2009, 19:03
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Herselt
Posts: 98
Hier is duidelijk blijk van vrouwendiscriminatie. Maar zoals Jill al zei heeft het inderdaad wel veel met hun godsdienst te maken. In onze cultuur is zoiets ondenkbaar. Seks moet gebeuren uit liefde, hier voelt het eerder aan als een verplichting voor de vrouw.
Ik vind het zelf ook niet kunnen, en ik vind het goed dat er velen in opstand zijn gekomen, waardoor president Karzai de wet zal herzien. Ik hoop voor die vrouwen dat er werkelijk ook een verandering zal komen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2009, 10:38
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Ja dit zijn vreselijke toestanden.
Hoe specifiek is het ook geformuleerd? 1 keer in de 4 dagen, behalve als ze ziek is. Dat is toch gewoon absurd?
Als je op zo'n manier verplicht wordt door seks is dat toch gewoon verkrachting?
Ik ben echt heel blij dat zoiets in onze cultuur niet waar zou zijn. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik om de 4 dagen verplicht mijn vriend moet bevredigen omdat het zo in de wet staat. Dan is het toch geen liefde, maar gewoon een extra klusje op je to-do-lijst. Ik kan er echt niet bij.
Trouwens, hoe gaan ze dat controleren en bestraffen?

Ergens vind ik het wel een beetje positief dat het in de wet staat omdat zo ook de buitenwereld hierop kan reageren en de president misschien tot rede kunnen brengen. Zo'n vrouwonvriendelijke president...ik zou zijn vrouw niet willen zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th April 2009, 10:45
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik ga akkoord met datgene wat hier al geschreven is.
Ik vind dit echt erg. Heel erg. Zijn wetten er niet om het volk te beschermen? Ik heb niet het gevoel dat de vrouw hier hard beschermt wordt. Ik ben heel blij dat wij in onze cultuur kunnen trouwen met iemand waarvan we houden. En dat er in het huwelijk liefde zit. Dat vrouwen bij ons ook iets te zeggen hebben, en dat ze zeker niet verplicht worden tot verkracht worden. Want dat zal het in sommige gezinnen toch wel zijn, niet?
Ook wordt de vrouw sterk gediscrimineerd doordat haar man kan en mag zeggen wanneer de vrouw al dan niet alleen buiten mag.
Moet ieder mens niet vrij zijn? Ook om te gaan en staan waar en wanneer hij of zij wil?
Hopelijk wordt er snel iets gedaan aan deze situatie, maar ook aan andere situaties waarin ieder mens gediscrimineerd wordt.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th April 2009, 10:45
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Anderzijds levert dit ook een 'voordeel' op... De hoofdreden van overspel (toch voor zover ik weet) is omdat de vrouw 'geen goesting' heeft en de man bij gevolg niet aan zijn trekken komt... op deze manier wordt dit uitgesloten, want hij krijgt sowieso zijn 'seks' elke 4 dagen...

Hmm, 'k weet niet of ik het helder uitleg, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik eigenlijk wil zeggen...
__________________
Que Dieu te bénisse!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20th April 2009, 11:03
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door Ann Van der Flaas
maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik eigenlijk wil zeggen...



Sorry maar dat begrijp ik helemaal niet!
Is het dan opeens allemaal ok, want dan kunnen ze hun vrouw tenminste niet bedriegen???
Ten eerste zou ik het als vrouw minder erg vinden dat mijn man op een ander gaat dan dat hij mij om de 4 dagen verkracht.
Ten tweede is het absurd om te denken dat overspel alleen is omdat de vrouw 'geen goesting' heeft. Er zijn nog andere factoren die meespelen zoals bijvoorbeeld sleur in de relatie, geen spannende seks meer... en ik betwijfel het of je deze twee opgenoemde factoren ook uitsluit door vrouwen te verplichten tot seks. Ik denk niet dat de seks dan opeens zo spectaculair wordt dat de man zijn vrouw nooit zou bedriegen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 21st April 2009, 04:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Ann Van der Flaas
Anderzijds levert dit ook een 'voordeel' op... De hoofdreden van overspel (toch voor zover ik weet) is omdat de vrouw 'geen goesting' heeft en de man bij gevolg niet aan zijn trekken komt... op deze manier wordt dit uitgesloten, want hij krijgt sowieso zijn 'seks' elke 4 dagen...
Ga je nu werkelijk beweren dat 'de' vrouw bereid moet zijn tot dergelijk 'offer' teneinde tegemoet te komen aan de 'goesting' van manlief?
Ik leid er alvast uit af dat de 'goesting' van vrouwlief klaarblijkelijk een 'secundair' iets is, afgezien van het feit dat het beeld van 'manlief' dat hieruit naar voor komt een soort van oerang-oetang is die zijn 'shot' om de zoveel dagen moet hebben...
Alsof wij mannen op dat vlak niet min noch meer een bende primaten zouden zijn, niet in staat om onze broek op te houden na vier dagen zonder seks?? Komaan zeg!
Maar ik begrijp je argument wel: spijtig dat die vrouwen borsten en andere parafernalia hebben, want anders zou die 'oerang-oetanggoesting' helemaal geen punt meer zijn! "Man en vrouw schiep Hij hen" - daar lezen we dan maar even over...
Conclusie: '...Hij weende bittere tranen'. Want blijkbaar was het voor sommigen niet duidelijk dat de intieme relatie voornamelijk gekenmerkt wordt door, jawel... intimiteit (op welke manier dan ook, en vooral niet afdwingbaar door wetten!)
Overigens: "...zijn seks krijgen": gruwelijk! Mijn 'goesting' is al over voor het spel begint. Met daarbij volgende 'ontboezeming' - om het primair te houden -: als ik morgen mijn vrouw voor de verplichting stel om om de vier dagen seks te hebben, dan ben ik overmorgen gegarandeerd terug solitair!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 21st April 2009 om 04:43.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 21st April 2009, 12:50
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Aansluitend bij het vorige:


Een man komt thuis en vindt zijn vrouw in bed
met één van zijn vrienden.
Hij neemt zijn wapen en schiet de man dood !
Zijn vrouw verbolgen :
"Als je zo verder doet, raak je al je vrienden kwijt...”
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 21st April 2009, 14:49
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Hoe komen ze er toch bij? Als een vrouw geen zin heeft moet ze toch geen sex hebben met haar man! Komaan zeg! Als we zo gaan beginnen dan gaan we toch wel iets beleven in de toekomst hoor, geen zin is geen zin en daarmee basta, er komen nog dagen
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 22nd April 2009, 21:09
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Echt schandalig hoe zo iets er nog door komt anno 2009. Ik weet dat het met hun godsdienst te maken heeft en dat er veel verschillen zijn in opvattingen over seks tussen de verschillende culturen. Maar hier kan niemand bij denk ik. Schandalig, ik denk dat die vrouwen daar veel meer 'ziek' gaan zijn dan tegenwoordig. (wanneer ze geen zin hebben ) Toch erg dat je gaat doen alsof je ziek bent om verkrachting door je eigen man te voorkomen!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 13th May 2009, 23:26
line.puimege line.puimege is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: May 2009
Locatie: Boechout
Posts: 17
Ik kan er echt niet inkomen dat zaken als dit nog altijd kunnen gebeuren. Die mensen daar leven echt nog in de prehistorie! Ik snap echt niet dat er nog altijd zo respectloos wordt omgegaan met vrouwen. Moesten de mannen daar eens wat meer naar hun vrouwen luisteren, dan zou het daar allemaal veel beter gaan. Moesten er geen vrouwen op aarde zijn, zou er gewoon heel de tijd oorlog gevoerd worden en zou het snel gedaan zijn met de mensheid. Waarom hebben landen als dit nog altijd niet ingezien dat vrouwen nodig zijn om harmonie en vrede te kunnen brengen? En dan gaan ze ze nog eens onmenselijk behandelen ook. Voor de mannen daar staan vrouwen gelijk aan dieren, ze behandelen hen hetzelfde zoals ze hun vee zouden behandelen. Zolang ze daar niets aan veranderen, zullen ze zielig en onwetend blijven. Ik snap dan ook echt niet dat de vrouwen daar zo'n toestanden blijven verdragen, maar ja, ze zullen hun redenen wel hebben zeker?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.