actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2012, 20:01
p*eter.vandenhoof p*eter.vandenhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 25
Maker omstreden anti-islamfilm moet jaar cel in

Maker omstreden anti-islamfilm moet jaar cel in

De maker van de omstreden anti-islamfilm 'Innocence of Muslims', Nakoula Basseley Nakoula, is woensdag veroordeeld tot een celstraf van een jaar. De rechtbank in Los Angeles oordeelde dat de man de voorwaarden van zijn voorwaardelijke vrijlating in een zaak van bankfraude niet heeft nageleefd.
De film leidde tot een golf van gewelddadig protest in Arabische landen.

De 55-jarige filmmaker, wiens officiële naam Mark Basseley Youssef is, werd op 27 september opgepakt in Los Angeles. Hij was eerder, op 15 september, verhoord door de politie.

In 2009 werd de man schuldig bevonden aan bankfraude en veroordeeld tot 21 maanden cel. Later heeft hij de probatievoorwaarden bij die veroordeling geschonden. Zo bekende hij verschillende pseudoniemen te hebben aangenomen, onder meer om in California een rijbewijs te halen. De rechtbank veroordeelde hem nu tot een jaar cel, gevolgd door vier jaar onder controle van het gerecht.

bron : http://www.gva.be/nieuws/buitenland...aar-cel-in.aspx

commentaar :
Dat die man terug naar de cel moet is niet bepaald wereldnieuws. Dat de reden dat die man terug naar de cel moet niets te maken heeft met zijn anti-islam film vind ik dan weer wel redelijk interessant of eigenlijk zelfs eerder merkwaardig. Persoonlijk vind ik dat je zoveel mag lachen met alle religies als je wilt, ik ben daar wel een redelijke voorstander van, zolang je dat maar voor jezelf houdt. Je weet van te voren dat van zo'n filmpje problemen komen en je weet dat dit gevaarlijke situaties kan uitlokken en haat kan aanwakkeren. Dan vind ik dat je toch wel zo slim moet zijn om zoiets niet te doen en dat hier gerust straffen voor mogen gegeven worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2012, 11:04
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik vind dit ronduit triestig. In de Arabische wereld moeten ze altijd alles uitvergroten, ze maken van een mug een olifant.

Als wij zo op alles zouden reageren, dan wil ik niet weten wat de gevolgen zouden zijn. Over ons maken ze toch ook cartoons, tekenfilms, ... Hebben wij hier problemen mee?

Deze mensen kunnen gaan protesteren en doen, dan vraag ik me af of ze niet moeten gaan werken? Zo maar gaan protesteren in het midden van de straat met duizend man? Hoe kan zoiets? Wij moeten de hele dag werken, en zij, wat doen zij dan als ze hier tijd voor hebben?

Ik denk toch dat er iets serieus fout is in de mentaliteit van deze mensen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th November 2012, 13:15
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Door de titel van dit artikel dacht ik even dat hij een jaar in de gevangenis moest omwille van zijn film, dat zou pas belachelijk zijn. Nu vind ik het niet zo interessant, hij pleegde misdaden etc. waarvoor hij in de gevangenis is gevlogen. Maar als hij in de gevangenis zou vliegen voor die film, dan was er iets serieus mis. Kijk bijvoorbeeld naar Alex Agnew wat hij allemaal durft te zeggen, hem gooien ze ook niet in de gevangenis, gelukkig niet. Je mag met elkaar lachen, misschien gaat de film iets verder dan lachen, maar toch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.