actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 17:35
Tim.M*lis Tim.M*lis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: turnhout
Posts: 17
Maar" 114 ontslagen bij Randstad

Bij de HR-groep Randstad in België is een akkoord bereikt over een sociaal plan voor de herstructurering die in juni werd aangekondigd. "Maximaal 114 medewerkers zullen de groep moeten verlaten in het kader van het collectief ontslag", zo deelt de directie vrijdag mee. In juni was er een verlies van mogelijk 165 banen aangekondigd.


"Het getal 114 is het aantal mensen dat de groep moet verlaten", bevestigt Robert Veekman. "Er volgt nu een rondvraag voor vrijwillig vertrek. Nadien wordt het aantal ontslagen bepaald."

Management en ondersteunende functies

"De doelstelling van de herstructurering was te komen tot een lichtere managementstructuur en een geïntegreerd en slanker servicecenter. Deze doelstelling is met dit akkoord bereikt", stelt de directie in een persbericht. De getroffen medewerkers zullen nog dit jaar de groep verlaten en kunnen rekenen op omvangrijke ondersteuning in de zoektocht naar nieuw werk, luidt het nog.

Woordvoerder Jan Denys preciseert dat de mensen nog voor de kerstvakantie zullen weten waar ze aan toe zijn.

Het banenverlies vindt alleen plaats op managementniveau en in ondersteunende diensten. De Randstad groep verwacht een herstructureringskost van ongeveer 24 miljoen euro. De reorganisatie moet een jaarlijkse besparing opleveren van zowat 16 miljoen euro.

Bij Randstad groep in België (Randstad België, Tempo-Team en D-Brigde) werken ruim 1.900 mensen.

Bron: Gazet van Antwerpen

Mening: Ik vind dat als een uitzendbureau, een herstructurering wil doorvoeren, moeten ze het niet eerst aan het personeel gaan vragen wie er vrijwillig ontslag wil nemen. Ik vind dat ze eerst het aantal ontslagen moeten weten voor ze aan het personeel gaat vragen. Je kunt ook op een andere manier besparen en daar hoeven niet altijd ontslagen bij te vallen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2013, 18:53
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Ik denk dat in tijden van crisis vaak de enigste manier van besparen van een bedrijf mensen ontslagen is. Ik vind het in tegenstelling tot Tim wel een goede aanpak om ook de werknemers te betrekken en te vragen wie er eventueel vrijwillig wil vertrekken. Zo kunnen mensen die hun job toch wat beu zijn, opstappen en een plaatsje vrijmaken voor degene die het wel graag doen. Zo worden bijgevolg ook niet de verkeerde en gemotiveerde mensen ontslagen. Wel vind ik het heel belangrijk dat de ontslagen werknemers van Randstad goed ondersteund worden in hun zoektocht naar een nieuwe job of misschien wel een opleiding. Op deze manier zal de ondersteuning een pleister op de wonde zijn voor hen.
Herstructureringen zijn vandaag niet te vermijden door de nog steeds moeilijke economische tijden. Ik denk dan ook dat we realistisch moeten zijn en niet mogen zeggen dat herstructureren niet kan, want dit is voor veel bedrijven een laatste middel om hun onderneming te redden. Ook is er nu in deze moeilijke tijd minder vraag door de consumenten, waardoor er in veel bedrijven een teveel aan werknemers zijn. Als bedrijf is het dan ook belangrijk om realistisch te zijn en deze moeilijke beslissing te nemen. Wanneer ze toch hun werknemers in dienst houden, kan dit een faillissement betekenen. Naar mijn mening is het bijgevolg ook beter om een deel van het personeel te ontslaan en wanneer het beter gaat weer werknemers aan te werven. Wanneer een onderneming failliet gaat, staan heel vaak al de werknemers op straat als er geen overnemer wordt gevonden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.