actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2014, 12:43
Sarah.D*cembry Sarah.D*cembry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Emblem
Posts: 39
Advocaten nabestaanden MH17 bundelen krachten

Advocaten nabestaanden MH17 bundelen krachten

Nabestaanden van zeker 114 slachtoffers van de ramp met MH17 hebben een advocaat onder de arm genomen om namens hen te onderhandelen met de advocaten van Malaysia Airlines over schadeclaims. De nabestaanden worden bijgestaan door een kernteam van zes advocaten met ervaring met luchtvaartzaken, die de krachten gebundeld hebben.

"De zaken zijn in een iets rustiger vaarwater terechtgekomen", zei advocaat Veeru Mewa. Een aantal nabestaanden heeft KLM en Malaysia Airlines aansprakelijk gesteld en momenteel zijn ze druk in de weer met het regelen van de voorschotten van 50.000 dollar per slachtoffer. "Maar de kosten kunnen doorlopen, ook als de 50.000 dollar op zijn. We onderhandelen dan over extra geld voor de nabestaanden met de advocaten van Malaysia Airlines." Dat gebeurt ook als er een financiële noodsituatie ontstaat, bijvoorbeeld door hypotheekkosten voor het huis van de slachtoffers.
Peter Langstraat staat de nabestaanden van 27 slachtoffers bij. Hij zegt momenteel aan te lopen tegen de vergoeding van begrafeniskosten. "De advocaten van Malaysia Airlines gaan uit van gemiddelde kosten van 8.000 tot 10.000 euro per begrafenis. Maar bij jonge mensen die plotseling uit het leven zijn gerukt, ligt dat natuurlijk een heel stuk hoger dan bij een negentigjarige die rustig inslaapt."

"Een grote uitvaart kost wel een stuk meer dan 10.000 euro"
Ook advocaat Sander de Lang loopt tegen het probleem aan. "Een grote uitvaart kost wel een stuk meer dan tienduizend euro. Ik ben benieuwd hoe de advocaten van Malaysia Airlines omgaan met een begrafenisnota van 38.000 euro." Begrafeniskosten worden volgens De Lang apart vergoed en vallen buiten het eerste voorschot van 5.000 dollar en het tweede voorschot van 50.000 dollar.

Avocaat Evert Wytema merkt op dat veel nabestaanden nog geen advocaat in de hand hebben genomen. Hij vindt het belangrijk dat dat wel gebeurt. "Maar dan moet het echt goede rechtshulp zijn, bij een advocaat die ervaring heeft met dit soort zaken. En dan preek ik niet voor eigen parochie." Volgens Wytema is het belangrijk dat advocaten de krachten bundelen. "Dat hebben we destijds na de crash van Turkish Airlines ook gedaan."
De zes advocaten benadrukken dat het van groot belang is dat de waarheid boven water komt over wat er echt gebeurd is. "Daarmee kan ook voorkomen worden dat zoiets nog eens gebeurt", hoopt Antoinette Collignon. "Een oorlog kan je nooit helemaal voorkomen, maar wel dat vliegtuigen doelwit worden van een geschil waar ze niets mee te maken hebben. Moest het luchtruim boven het gebied niet veel vroeger dicht?", vraagt Collignon zich af.

Bron: De Standaard; http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2171835 ; (6/12/14)


Eigen mening: In zo’n zaken waar vele verschillende mensen bij betrokken zijn is het belangrijk dat hun advocaten de krachten bundelen. Met meer kunnen vaak ook veel meer bereiken. Ik denk dat het in deze zaak heel belangrijk is dat het onderzoek blijft verdergaan totdat de waarheid gevonden is. Dat is het minste wat de nabestaanden verdienen, exact weten wat hun geliefden is overkomen. Dat de advocaten hun krachten bundelen is dan ook belangrijk voor het vinden van de oorzaak. Ook denk ik dat duidelijke en zware maatregelen tegen diegene die de oorzaak zijn van het ongeval helpt bij het voorkomen van een volgende, dergelijk geval. Het ook belangrijk dat alle partijen in dit conflict worden attent gemaakt over de ernst van het ongeval. Ik vind het ook het recht van de nabestaanden dat ze zo goed mogelijk vergoed worden voor de begrafenis. Al vind ik het niet het meest belangrijke uit deze zaak.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.