actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2010, 18:47
vie vie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 12
Ugandese homo's duiken onder na homohaat in tijdschrift

KAMPALA - De Uandese homogemeenschap is ondergedoken nadat het weekblad 'Rolling Stone' een lijst van homo's en lesbiennes met namen en bijhorende foto's publiceerde. Dat meldde hun advocaat vrijdag voor de hoogste gerechtelijke instantie in het land.
Begin oktober en begin november heeft ‘Rolling Stone' een lijst van Ugandese homo's en lesbiennes afgedrukt, met hun foto en een beschrijving van hun woonplaats. Boven de lijst lanceerde de krant de oproep: ‘Hang hen op! Ze willen onze kinderen rekruteren! Foto's van top 100 homo's'.

Activisten dienden bij de rechtbank een petitie in om soortgelijke publicaties van het weekblad in de toekomst te voorkomen, en eisten een schadevergoeding.

'Het publiceren van de identiteiten en woonplaatsen van deze mensen komt neer op een inbreuk van hun rechten', aldus advocaat Henry Onaria in Kampala. 'Homoseksuelen werden altijd al lastiggevallen, maar deze keer werden ze in gevaar gebracht. Ze kunnen zich niet meer vrij begeven in de stad en zijn ondergedoken na de publicatie', zo luidt het verder.

Binnen twee weken volgt een uitspraak.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101126_065

Mening: Ik vind het zeer belachelijk dat sommige mensen zichzelf niet meer mogen zijn. Het is nog een groot taboe onderwerp in Uganda. Maar ik merk dat het zelfs nog in ons land een taboe is. In mijn familie heb ik ook een achternonkel die homo is. De hele familie weet dit maar er wordt niet overgesproken, omdat dit een 'schand' is voor de familie. Dikwijls heb ik zin om hierover te beginnen als we met z'n allen aan tafel zitten. Je hebt in elke samenleving wel mensen dat kortzichtig zijn. Maar laat iedereen zichzelf zijn en dan is iedereen gelukkig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.