actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 09:37
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Buschauffeur die zieke jongen uitschold is op staande voet ontslagen

Buschauffeur die zieke jongen uitschold is op staande voet ontslagen

Bron: 20/11/2012 08:44 | www.belga.be

De buschauffeur die een zieke jongen niet liet uitstappen voor hij zijn braaksel had opgekuist, is maandag op staande voet ontslagen bij zijn werkgever Autocars Geenens, een onderaanneming van De Lijn. De 47-jarige man, die de feiten toegaf, zal nooit nog met een lijnbus rijden, zo bericht Het Laatste Nieuws vandaag.
De buschauffeur werd gisteren meteen op het matje geroepen bij zijn werkgever Autocars Geenens in Vloesberg, een van de vele onderaannemingen die chauffeurs leveren voor De Lijn. In de namiddag moest hij nog eens naar de directeur van De Lijn. Hij moest zich verantwoorden voor zijn gedrag vorige week dinsdag tegenover de zieke Raf. De jongen was misselijk geworden op de bus. De chauffeur wilde hem niet laten afstappen voordat hij zijn braaksel opgekuist had, desnoods met zijn jas. Toen het kind dat weigerde, mocht het de bus niet af. Raf mocht pas na de eindhalte uit de bus stappen. De chauffeur heeft toegegeven dat hij de jongen verbood om af te stappen. Hij werd hierop onmiddellijk ontslagen. "Er waren al eerder problemen met deze moeilijke man", klinkt het bij zijn baas. "Maar dit slaat alles. Zijn gedrag is onaanvaardbaar. Ontslag is de enige juiste sanctie."

Mening: Frustratie. Als chauffeur moet je zelf je bus proper houden, je bent er verantwoordelijk voor. Je zit in je hokje, niemand merkt je op behalve als ze zelf iets nodig hebben. Je bent de bediende van allen en zit met een strak schema op veel te drukke wegen en straten. En dan komt het moment om eens goed je frustratie te kunnen ventileren op een minderjarige die ziek is (waarschijnlijk bij gebrek aan een stervende bejaarde met één been). Ik begrijp dat de spreekwoordelijke druppel van eender waar kan komen, maar ook als het op communiceren aankomt moet je het ook ‘proper’ houden. De chauffeur was reeds bekend bij de directie door zijn ‘problematiek’ gedrag, dus ontslag is niet onlogisch.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2012, 10:49
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Dit gedrag kan zeker niet door de beugel, maar misschien moeten we eens stilstaan bij het feit dat chauffeurs een zware job hebben. Zowel mentaal als fysiek wordt er heel veel gevraagd van deze chauffeurs. Afgelopen jaren zijn er vele geweldplegingen gebeurd tegen chauffeurs en misschien is het daarom dat ze gebruik gaan maken van beschermmechanismen. Denk maar aan brutaal reageren, zelf geweld gebruiken om zichzelf te beschermen, ....
Ik wil nog eens duidelijk benadrukken dat ik dus niet akkoord ga met zijn daad! Zijn ontslag is hier zeker op z'n plaats.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2012, 13:55
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Buschauffeur die zieke jongen uitschold is op staande voet ontslagen

Net zoals Charlotte zegt hebben buschauffeurs het de dag van vandaag niet altijd even gemakkelijk, maar je frustraties afreageren op een zieke, onschuldige jongen gaat echt wel een brug te ver. Bovendien vind ik dat je als buschauffeur moet instaan voor een schone bus, ook al kan ik me voorstellen dat het niet altijd leuk is om het braaksel van iemand anders op te kuisen. Misschien moeten er voor gevallen als deze wegwerp washandjes of andere kuismiddelen voorzien worden die hier een efficiënte oplossing voor bieden. Ik zat vorige week zelf op de bus toen er iemand moest overgeven, en de geur verspreidde zich over heel de bus. Bovendien gingen alle jongeren die op de bus zaten op een hoopje staan waardoor er geen reizigers meer konden opstappen. Ik kan me dus alleen maar aansluiten bij het feit dat men de buschauffeur ontslagen heeft, en ik hoop dat de persoon in kwestie goed beseft waarom.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.