actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 09:22
veronique.h*rmans veronique.h*rmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Heel Antwerpen zone 30

Antwerpen - Antwerpen gaat vrijwel de hele stad versneld omdopen tot een zone 30. Over het hele grondgebied, van Berendrecht-Zandvliet-Lillo tot Wilrijk-Hoboken, zal in 95 procent van alle straten de maximumsnelheid teruggebracht worden tot 30 km/u.








Enkel op grotere (invals)wegen zal sneller mogen worden gereden. Momenteel is 45 procent van alle wegen in Antwerpen, stad en districten, ingericht als zone 30. In het Mobiliteitsplan 2013-2018 dat het schepencollege vorig jaar uitrolde, sprak het al de intentie uit om meer woongebieden tussen de grote verkeersassen geleidelijk aan in te richten als zone 30.

Daar koppelt het stadsbestuur nu een concrete planning en invulling aan. De komende jaren gaat het elke maand gemiddeld twee woongebieden inrichten als nieuwe zone 30, zegt Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). Over vier jaar moet zo bijna de hele stad als zone 30 ingekleurd zijn. De 60 nieuwe zones zullen worden aangeduid met verkeersborden en duidelijke wegmarkeringen. Bovendien zal ook de weginrichting worden aangepast waar mogelijk.


bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20141211_0...twerpen-zone-30

mening: Ik vind 30 in een stad als Antwerpen te weinig, 50 kan ik begrijpen, maar 30 is te traag. Daarom denk ik ook niet dat veel mensen zich hieraan zullen houden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2014, 10:58
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Ik vind de verandering naar 30 km/u in de stad Antwerpen wel goed. Als men er binnen een paar jaar alleen nog maar 30 km/u mag rijden, is er ook geen discussie over en is men overal consequent. Het is een pak veiliger om 30 km/u te rijden in een drukke stad zoals Antwerpen. Er zijn enorm veel voetgangers en ook fietsers die op de baan rijden. Voor de zwakke weggebruiker is het dus zeker goed en veiliger. Het zou ook het openbaar vervoer in Antwerpen stimuleren denk ik. Mensen zullen al meer geneigd zijn om de tram, bus of trein te nemen om in de stad te geraken. Dit zou minder stress opleveren en misschien zijn ze zelfs sneller op hun bestemming. Het is natuurlijk veel trager dan 50 km/u. Ik denk dat de mensen hier gewoon aan zullen moeten wennen en zich aanpassen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.