actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2016, 10:43
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
Ex-CIA-baas in de running voor gegeerde post van buitenlandminister

artikel:
Oud-generaal en voormalig CIA-baas David Petraeus is maandag een uur lang op audiëntie geweest bij president-elect Donald Trump in de Trump Tower in New York. Petraeus kreeg er naar eigen zeggen "een les in buitenlandse zaken" van Trump.

"Hij wandelde met ons de wereld rond en toonde een brede greep aan uitdagingen en opportuniteiten die er zijn. Het was een erg goed gesprek, we zien wel waar het heen leidt", zei Petraeus na afloop. Een kwartier later tweette Trump: "Net generaal Petraeus ontmoet, ik was erg onder de indruk".

De 64-jarige Petraeus vervoegt nu Mitt Romney, voormalig gouverneur van Massachusetts en de Republikeinse presidentskandidaat in 2012, en Rudoplh Giuliani, de voormalige burgemeester van New York, in het rijtje potentiële buitenlandministers.

Het kamp van Trump is diep verdeeld over de benoeming van de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken. Giuliani is een trouwe aanhanger van Trump met een schimmig zakenverleden, terwijl Romney een establishmentfiguur is die Trump tijdens de verkiezingscampagne zwaar op de korrel nam.

Ook Petraeus is geen onbeschreven blad. Hij moest in 2012 opstappen als chef van de CIA nadat hij zich voor de rechter moest verantwoorden voor het doorgeven van geheim materiaal aan zijn minnares. Petraeus bezorgde zijn geheime dagboek aan Paula Broadwell, die eveneens zijn biografe was.

Mocht hij aangesteld worden als minister van Buitenlandse Zaken, zou dat op z'n minst naar ernstige hypocrisie ruiken. Trump hakte tijdens de verkiezingscampagne immers genadeloos in op het e-mailschandaal van zijn rivale Hillary Clinton. Volgens FBI-directeur James Comey waren de inbreuken van Petraeus echter nog veel ernstiger dan die van Clinton

bron:
http://www.demorgen.be/buitenland/e...ister-b4f5e067/ de morgen 29/11/2016 10:38

eigen mening:
Persoonlijk vind ik het een heel raar systeem dat de president ook nog eens al zijn ministers mag kiezen. Dit lijkt mij weinig democratisch. Ook wordt, door dergelijke vriendjespolitiek, de weg naar een genuanceerde oplossing steeds moeilijker. Naar mijn mening gaat Trump voor dergelijke posities geen mensen aannemen die loodrecht staan op zijn visies maar eerder eensgezind zijn. Wat mij ook nogal hypocriet lijkt is het aanstellen van iemand wie staatsgeheimen doorspeelt. Was dit niet net datgene waar Trump zo op hamerde om niet te stemmen voor Hillary Clinton? Ik denk dat we het einde van het verhaaltje 'Trump' nog niet gezien hebben..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.