actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2016, 10:08
Evelien.B*lmans Evelien.B*lmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 55
Trump 'kiest tegenstander van Obamacare als minister van Volksgezondheid'

Trump 'kiest tegenstander van Obamacare als minister van Volksgezondheid'

Donald Trump heeft Tom Price uitgekozen om de nieuwe minister van Volksgezondheid te worden.

Dat melden The New York Times, The Washington Post en de Los Angeles Times op basis van bronnen binnen het overgangsregime en binnen de Trumpcampagne. Volgens de Washington Post zal zijn aanduiding wellicht al dinsdag officieel bekendgemaakt worden.

Tom Price, lid van het Huis van Afgevaardigden, voorzitter van de budgetcommissie, en zelf arts, is een van de meest luidruchtige tegenstanders van Obamacare, het systeem van ziekteverzekering dat onder meer de bedoeling had om miljoenen onverzekerde Amerikanen een verzekering aan te bieden (20 miljoen mensen zijn nieuwverzekerd onder het systeem, volgens president Obama).

Anti-abortus

Price had volgens de kranten in vroege kritiek een aantal tekortkomingen van het systeem voorspeld, onder meer het feit dat de premies fors zouden stijgen (wat ze volgend jaar zullen doen, met gemiddeld 25 procent).

Hij heeft altijd een alternatief plan voorgesteld, dat meer op de vrije markt steunt, en dat voorzieningen treft om dokters te beschermen tegen 'frivole processen'.

Price, 62, verkozen in de staat Georgia, is fel tegen abortus gekant.

Zijn aanduiding wordt gezien als een signaal dat Donald Trump wel degelijk van plan is komaf te maken met Obamacare, en het systeem niet te hervormen.

(RR)

Bron: Knack 29/11/2016 (http://www.knack.be/nieuws/wereld/t...mal-782769.html)

Eigen mening: Net na de verkiezingen leek het er op dat Donald Trump zijn plannen toch niet zou doordrijven. Hij had bijvoorbeeld gezegd dat hij Hilary Clinton in de gevangenis zou steken na de verkiezingen maar de realiteit was zowat het omgekeerde. In zijn overwinningsspeech sprak hij vol lof over haar. Hierdoor was ik toch wel wat gerust gesteld en dacht ik dat hij het grootste deel van zijn verkiezingsplannen niet zou doorvoeren en dit alles gewoon gebruikt had om stemmen te winnen. Maar dit artikel geeft toch een ander signaal. Iemand die tegen Obamacare en abortus is aanduiden als minister van volksgezondheid betekend in mijn ogen niet veel goeds. Als Obamacare afgeschaft wordt zullen veel mensen zonder ziekteverzekering vallen en dit is niet oké. Donald Trump bouwt op deze manier enkel een Amerika voor de rijken. In het begin had ik niet anders verwacht van hem, hij heeft zelf heel veel geld en denkt daarom ook enkel aan de mensen zoals hem. Na zijn overwinningsspeech hoopte ik dat hij ook rekening zou houden met de armere en zwakkere mensen maar door deze beslissing denk ik toch dat dit niet het geval zal zijn.

Laatst aangepast door Evelien.B*lmans : 29th November 2016 om 10:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.