actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2016, 21:25
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
Ook campagneteam Clinton wil nu hertellingen in drie swing states

Het campagneteam van de Democrate Hillary Clinton schaart zich achter het initiatief van Jill Stein om stemmen te hertellen in drie belangrijke swing states.

Jill Stein, de Groene presidentskandidate, kon op amper 24 uur tijd meer dan 4,8 miljoen dollar verzamelen van de 7 miljoen dollar die nodig is om de hertelling in de drie staten te financieren. De hertellingen moeten volgens Stein aantonen “hoe onbetrouwbaar het Amerikaanse kiessysteem is”.

Toch verduidelijkt Marc Elias, voorzitter van het campagneteam, dat er volgens een intern onderzoek geen fraude gepleegd is met de stemcomputers.

Maar veel illusies maakt het campagneteam zich niet. Elias zei dat de steun louter in functie van het goed functioneren van de democratie is. Hij zei dat de Democraten “de plicht hebben tegenover de 64 miljoen Amerikanen die voor Clinton hebben gekozen” om aan het hertellingsproces deel te nemen

Stein heeft intussen bij de staat Wisconsin al een officieel verzoek ingediend. De kiescommissie van Wisconsin, in het noorden van de Verenigde Staten, bevestigde “zich voor te bereiden op een hertelling van de stemmen” na Steins verzoek.

Bron: Het Nieuwsblad, politiek, U.S.A., 26/11/2016, http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161126_02593460

Eigen mening:
Ik ben het eens met Jill Stein. Als er een mening de ronde gaat dat er gesjoemeld is met het kiessysteem en het komt van betrouwbare bronnen, dan mag dat nagekeken worden. Ik heb gehoord dat Hillary zelfs 2 miljoen stemmen meer in totaal heeft behaald dan Trump. Het geld zal er wel geraken om het hertellen te betalen. En ik ben blij dat Wisconsin al heeft toegestemd. Ik denk dat er wel meer Amerikanen willen dat het gecheckt wordt. Zeker een groot deel van de 64 miljoen Amerikanen die voor Hillary hebben gestemd. In Wisconsin kan ze, als er toch verkeerd geteld zou zijn, maar 10 kiesmannen kunnen winnen. Maar als er ook wordt nageteld in Pennsylvania en Michigan, dan komt Hillary al aardig in de buurt van Trump. Het is een kleine kans dat zij gaat winnen. Maar wie weet gebeurd er nog iets histories.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.