actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2016, 15:11
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Donald Trump wil geen verder gerechtelijk onderzoek naar Hillary Clinton

De regering van de verkozen president Donald Trump zal één van de beloftes uit Trumps kiescampagne alvast niet nakomen: de Trump-administratie zal immers geen nader onderzoek naar Hillary Clintons privé e-mail of de Clinton Foundation gelasten. Dat stelt trumps voormalige campagnemanager Kellyanne Conway.

"Wanneer de verkozen president, die ook aan het hoofd van je partij staat, nog voor hij geïnaugureerd wordt zegt dat hij de aanklachten niet verder wil laten onderzoeken, is dat een heel sterk signaal aan andere Republikeinen". Dat zei Conway tijdens een interview bij MSNBC.

Trumps besluit betekent ook dat hij een belangrijke belofte uit zijn campagne breekt. Tijdens het tweede presidentieel debat, begin oktober, sprak Trump nog dreigende taal aan het adres van Clinton: "Als ik win, ga ik mijn procureur-generaal de opdracht geven een speciale aanklager aan te stellen om je te onderzoeken".

Conway zei voorts dat Clinton "er nog altijd rekening moet mee houden dat een meerderheid van de Amerikanen haar oneerlijk of onbetrouwbaar vindt". Ze voegde er aan toe: "Als Donald Trump kan helpen met haar genezing, is dat wellicht een goede zaak".

Tijdens de kiesstrijd weerklonk op bijeenkomsten van Trump vaak de slogan 'sluit haar op', die op Clinton sloeg. Trump bleef er maar op hameren dat Clinron haar privé mailserver had gebruikt toen ze minister van Buitenlandse Zaken was en dat schoof de Clinton Foundation corruptie in de schoenen.

Bronvermelding: Het laatste Nieuws, 22/11/2016 (http://www.actualiteit.org/forums/n...newthread&f=342)

Eigen mening: Het verbaast me niet dat Donald Trump deze belofte niet nakomt. Naar mijn mening is het ook onmogelijk om alles wat hij tijdens zijn verkiezingscampagne gezegd heeft te verwezenlijken. De verwijten en 'bedreigingen' die hij tegen Hillary Clinton deed waren denk ik niets meer dan een manier om meer stemmen te krijgen. Trump beloofde ook al dat, als hij president zou worden, hij Clinton naar de gevangenis zou sturen en dat gaat hij volgens mij ook niet doen. Ik denk dat Trump zijn handen nu wel vol heeft met het 'president zijn voor iedereen' en dat hij daarom dit (en naar de toekomst toe misschien nog andere dingen) aan de kant schuift.

Laatst aangepast door Jochem.W*uters : 22nd November 2016 om 15:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.