actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2016, 12:18
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
‘Trump heeft Tusk uitgenodigd naar Witte Huis’

De Amerikaanse president-elect Donald Trump heeft Europees president Donald Tusk uitgenodigd voor een bezoek aan het Witte Huis volgend jaar, zo verluidde vrijdagavond in Europese kringen na een telefoongesprek tussen Tusk en Trump.

Zowel Tusk als Navo-secretaris-generaal Jens Stoltenberg hadden vrijdag een telefoongesprek met de president-elect, waarin vooral het ‘blijvend belang’ van de westerse alliantie aan bod kwam.

Trump had tijdens de verkiezingscampagne in de VS meermaals twijfel gezaaid over zijn gehechtheid aan de Navo. Hij suggereerde onder meer dat Amerikaanse militaire steun afhankelijk kan worden gemaakt van de defensie-uitgaven van de andere Navo-landen.

Uit de telefoongesprekken bleek dat de toekomstige Amerikaanse president helemaal niet van plan is om de nauwe samenwerking met Europa op te blazen, aldus ingewijden. Hij heeft Tusk uitgenodigd voor een bezoek aan het Witte Huis. De Europese president nodigde op zijn beurt Trump nogmaals uit om zo snel mogelijk een Europees-Amerikaanse top te houden.

Trump treedt op 20 januari aan als de 45ste president van de VS.

(bron: de standaard 18/11/2016)

EIGEN MENING:
Het lijkt wel alsof Trump zich heel presidentieel aan het gedragen is. Voor hij verkozen werd haalde hij meermaals uit de Navo en de samenwerkingen met de EU. Daarom verbaast het mij plots dat hij samen met Tusk wilt samenzitten. Het is uiteraard zeer positief dat dit gebeurt. Ik denk dat Trump beseft, of de meerdere van zijn collega's hem erop wezen dat de samenwerking tussen de EU noodzakelijk is voor de Amerikaanse economie. Ik hoop dat er positieve maatregelen uit komen. Ik hoop dat de relaties tussen de Amerikanen en de EU blijft standhouden en dat ze zelf verbeterd zoals tijdens Obama zijn mandaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.