actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2016, 23:18
Yannick A*thonis Yannick A*thonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: heist op den berg
Posts: 26
Trump en Poetin spreken zich telefonisch uit voor ‘normalisering van de relaties’

Bron: BBC, Reuters
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161114_02571797

De pas verkozen Amerikaanse president Donald Trump en de Russische president Vladimir Poetin hebben elkaar via de telefoon voor het eerst gesproken. Poetin wenste Trump ‘succes met het uitvoeren van zijn verkiezingsprogramma’.

Donald Trump zou Poetin gezegd hebben dat hij uit is op een ‘sterke en langdurige relatie’ met Rusland. Volgens het Kremlin waren de twee het erover eens dat ze moeten streven naar een ‘normalisering van de relaties tussen Rusland en de Verenigde Staten’.

Trump drukte ook zijn bewondering uit voor de Russische president, die hij een ‘veel betere leider dan mijn huidige president (Barack Obama, red.)’ noemde. Poetin noemde Trump op zijn beurt een ‘buitengewoon getalenteerd persoon’.

De twee zouden ook gesproken hebben over de situatie in Syrië en over het feit dat de diplomatieke relaties tussen Rusland en de VS dit jaar hun 210e verjaardag vieren.

Volksman’ Trump

De verkiezing van Donald Trump wordt in Rusland van bij het begin op gejuich onthaald. Op de openbare omroep, die in grote mate gestuurd zou worden door het regime van Poetin, is een duidelijke shift zichtbaar in de toon van de berichtgeving over de Verenigde Staten. Waar die voorheen focuste op negatieve berichten - zoals die over fraude -, gaat voortaan alle aandacht naar ‘volksman’ Trump.

Eigen mening :
Ik vind het goed dat Donald Trump de relatie tussen Rusland en de Verenigde Staten wil versterken. Als de 2 grootste en machtigste landen beter met elkaar kunnen en willen samenwerken zou dat wel vorderingen geven in de toekomst. Hopelijk komen er zo dan ook minder conflicten tussen de Verenigde Staten en Rusland. Dat ze de situatie in Syrië ook hebben besproken, is nogmaals een goed signaal dat de twee presidenten een goede relatie willen opbouwen met elkaar. Volgens mij is Donald Trump nog niet zo een slecht persoon zoals iedereen zegt, volgens mij speelde hij soms gewoon wat 'blufpoker' tijdens zijn presidentscampagne.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.