actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2016, 23:59
lena.g*rardts lena.g*rardts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Westerlo
Posts: 25
Moeder zet huilend zoontje op straat, omdat hij voor Trump gestemd heeft

Moeder zet huilend zoontje met koffer op straat omdat hij op school voor Trump stemde

In de nasleep van de overwinning van Donald Trump is nu een misselijkmakend filmpje uit Texas opgedoken. Een moeder zet haar zoontje op straat omdat hij het gewaagd had voor de miljardair te stemmen. Niet in het echt natuurlijk, want daar is hij nog veel te jong voor. Zijn school speelde de verkiezingen gewoon na. Het kind huilt onbedaarlijk wanneer zijn moeder hem de deur wijst, zijn koffer staat klaar om mee te nemen.
"Omdat je voor Donald Trump gestemd hebt", klinkt het uit de mond van zijn moeder. "Maak dat je wegkomt." Het jongetje moet ook een bord vasthouden, zodat "de mensen weten waarom hij buiten staat". De inhoud van de tekst? "Mijn mama heeft me uit het huis geschopt omdat ik voor Trump gestemd heb."

De zoon zit op de grond en weigert naar buiten te gaan, maar zijn moeder is onverbiddelijk. "Ik ga je tonen wat er van komt als je voor hem stemt. Pak je koffer en vertrek! Wij willen geen Donald Trump hier."

"Omdat ik hem veel zie op tv"
In tranen stapt de jongen naar buiten. "Dag, Donald Trump-fan", wuift de moeder hem nog na. "Maar ik moet naar school morgen", stribbelt hij nog tegen. "Daar had je eerder moeten aan denken", klinkt het bits. "Waarom heb je voor hem gestemd op school?"

Zijn antwoord -"Omdat ik hem veel zie op tv"- zint haar duidelijk niet. Ze stapt weg en maakt hem nog één keer duidelijk dat hij niet meer naar huis hoeft te komen. Ook zijn kleine broer huilt intussen en roept dat hij terug moet komen.

Kinderbescherming
Het onthutsende filmpje is in één dag tijd viraal gegaan en lokte zo ook de aandacht van de politie en de kinderbescherming. "Ik ben met de familie gaan praten en heb ook het kind gezien. Hij lijkt oké", aldus agent Joe Luera. "Ze zei dat het als grap bedoeld was."

De buren snappen alvast niet wat haar bezield kan hebben. "Dit is gewoon gestoord", klinkt het. "Mensen moeten dringend eens de impact beginnen beseffen als ze iets op sociale media zetten. Ik woon hier nu al vier jaar, het leek een onberispelijk gezin."

In eerste instantie wilde de moeder haar versie van de feiten voor de camera doen, maar daar is ze inmiddels van afgestapt. Het onderzoek loopt nog.

Bron: HLN, 12/11/2016, http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...mp-stemde.dhtml

Eigen mening:
Of dit nu een grap is of niet, de moeder had dit niet mogen doen. De helft van de wereld deelt waarschijnlijk haar mening, maar je zoontje op straat zetten en zo tegen hem praten vind ik er over gaan. Het zoontje zelf en zelfs de andere zoon weten waarschijnlijk niet dat dit een grap is en voor hen was dit dan ook heel schok gevend. Het was zelfs nog niet eens "echt", want het was gewoon op school en hij is minderjarig. Moest hij meerderjarig zijn en gestemd hebben op Trump, dan had de moeder zijn beslissing moeten respecteren, iedereen heeft nog altijd een eigen mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.