actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2016, 15:12
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
'Trump is niet mijn president

In de Verenigde Staten zijn woensdag in verschillende steden duizenden tegenstanders van de pas verkozen president Donald Trump op straat gekomen. Dat melden de Amerikaanse media. De manifestanten halen hard uit naar de retoriek van Trump tijdens zijn campagne over immigranten, moslims en andere minderheden.

In New York verzamelden zich duizenden mensen voor de Trump Tower. Er werd een sit-in georganiseerd om de toegang te blokkeren, waarop de politie ingreep en een aantal actievoerders arresteerde. Honderden anderen kwamen samen in een park in Manhattan. Ze riepen slogans als 'Not my president' (niet mijn president, red.).

In Chicago troffen de manifestanten elkaar dan weer voor het Trump International Hotel & Tower. Ze riepen 'No Trump! No KKK! No racist USA!' (geen Trump, geen Ku Klux Klan, geen racistisch Amerika, red.). Net als in New York had de politie straten afgezet om de doorgang van de manifestanten te belemmeren.

'Love not hate'

Ook in de hoofdstad Washington DC kwamen meer dan honderd manifestanten samen, die van het Witte Huis naar het Washington Monument wandelen en 'Love not hate' roepen. In Seattle wordt dan weer gescandeerd dat de Amerikanen moeten 'opstaan en terugvechten', en wordt opgeroepen tot 'solidariteit'.

Mensen kwamen ook op straat in San Francisco, Philadelphia, Austin en Boston, en er zouden ook manifestaties volgen in San Francisco en Oakland.

Bij straatprotesten die dinsdagavond al uitbraken in onder meer Oakland en Washington DC pakten de ordediensten enkele mensen op wegens ongehoorzaamheid en vandalisme.

Trump, die tijdens zijn controversiële campagne regelmatig uithaalde naar minderheden en onder meer stelde dat hij geen moslims meer wil toelaten tot de VS, verklaarde tijdens zijn overwinningstoespraak dat hij de president zal zijn van iedereen.

Vijf mensen neergeschoten in Seattle, niet gelinkt aan Trump-protest

In de Amerikaanse stad Seattle zijn woensdag vijf mensen gewond geraakt bij een schietpartij. Een van de slachtoffers raakte levensgevaarlijk gewond.

In de buurt van waar de schietpartij plaatsvond, passeerde een manifestatie van Trump-tegenstanders, aldus getuigen aan de krant Seattle Times. Volgens de politie van Seattle zou de schietpartij echter niet gelinkt zijn aan de protestmars.

Bronvermelding: De Standaard, 11/11/2016 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161109_02564501)

Eigen mening:
Ik denk dat ik niet moet zeggen dat niet iedereen voor Donald Trump is. Velen zijn dan ook niet blij met Trump als president. Dit nieuwsartikel bevestigd dat nog is extra. Tijdens zijn speech nadat hij verkozen was tot president zei Trump dat hij voor iedereen president wou zijn. Ik denk dat dit één van zijn moeilijkste taken gaat zijn door zijn vele controversiële uitspraken. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe hij dit, en al de andere dingen die hij belooft heeft, gaat verwezenlijken
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2016, 17:57
Lode.G*vers Lode.G*vers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 84
Thumbs down Hypocriete democraten

Ik stoor me mateloos aan de hypocriete democraten. Mocht Hillary verkozen zijn en de Republikeinen kwamen op straat, zouden ze de democratie niet respecteren. Pek en veren zou hun deel zijn. Nu de democraten het zelf doen, zou het zogezegd hun recht zijn om de wereld te redden. Klinkt ook allemaal weer zo heerlijk zwaar: de wereld zal vergaan, Hitler leeft opnieuw... De presidentsverkiezingen staan niet gelijk als effectief bewoner zijn van het Witte Huis. Donald Trump heeft veel bagger geuit in zijn campagne, maar zijn toon is veel milder sinds twee dagen. Uiteraard zijn zijn teksten niet zelf geschreven en hij is zelf ook wel zo slim om niet meteen uit te halen, maar stop met die naïeve Facebookposts na te apen en te doen alsof de wereld zal vergaan. Trump heeft nog geeneens een regering, nog geen één daad verricht als president en we begeven ons allemaal op de afgrond van de beschaving?! Als je toch zo tegen de verkiezing van Trump bent, als je je ook ergerde aan het op-de-man-spelen van Trump, doe dat dan zelf ook niet. Reken hem af op politieke daden en wacht nog af. De Dow Jones stijgt zelfs, maar één linkse krant hierover serieus zien berichten? Nope... Hypocriet links gezever.

Getekend
een niet-Trumpsupporter die zelf links op het politieke spectrum zit
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.