actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2016, 11:13
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
Obama wil akkoord over Oekraïne “voor het einde van zijn mandaat”

De Amerikaanse president Barack Obama wil nog voor het einde van zijn mandaat in januari een oplossing voor de Oekraïense crisis, zo verklaarde hij zondag in Lima. “Ik sprak met hem (de Russische president Vladimir Poetin, red.) over de noodzaak de kwestie te regelen”, verklaarde Obama op een persconferentie in Lima, waar hij de top van de Asia-Pacific Economic Cooperation bijwoonde.
“Ik heb er bij hem op aangedrongen dat hij zijn onderhandelaars de opdracht geeft samen te werken met ons, met Frankrijk, Duitsland en Oekraïne, om te bekijken of we voor het einde van mijn mandaat een akkoord kunnen bereiken”, aldus Obama, die op 20 januari de deur van het Witte Huis achter zich dichttrekt.
Na de annexatie van het Oekraïense schiereiland Krim door Rusland in maart 2014, legde Amerika Rusland zware sancties op.
De westerse landen beschuldigen Moskou ervan de pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne militair te steunen, iets wat het Kremlin ontkent.
Het conflict tussen de Oekraïense troepen en de separatisten kostte sinds zijn uitbraak in april 2014 al aan 9.600 mensen het leven.
De overwinning van Donald Trump leidde in Oekraïne tot argwaan, omdat Trumps Democratische tegenstandster Hillary Clinton hem er meermaals van beschuldigde “de marionet” van de Russische president te zijn.

(bron: de metro 21/11/2016)

EIGEN MENING:
Ik vind het zeer moedig van Obama om dit nog te proberen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het telaat is. Nu Trump president is geworden vrees ik dat Putin niet meer gaat handelen met de VS tot januari omdat hij dan kan onderhandelen met iemand die zijn ideeën op bepaalde vlakken wel steunt. Er zijn dan ook al vele akkoorden over heel de situatie geweest maar het heeft volgens mij niet veel geholpen. Ik denk dat de situatie van het Krim te ver uit de hand is gelopen. Rusland stapt nu dan ook nog eens uit het internationaal strafhof en de Rusland heeft nu zogezegd een stuk land erbij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.