actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2016, 08:00
Femke.P*ers Femke.P*ers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herenthout
Posts: 29
Trump weigert presidentieel salaris van 400.000 dollar

Trump weigert presidentieel salaris van 400.000 dollar

Pas verkozen president Donald Trump zal het presidentieel salaris van 400.000 dollar niet aanvaarden. Dat meldt hij tijdens een interview dat zondag op CBS werd uitgezonden. Hij zal in de plaats daarvan een symbolische dollar ontvangen, zoals de wet dat voorschrijft.

“Ik heb nog nooit geantwoord op die vraag, maar ik denk dat het antwoord neen is. Ik denk dat ik een dollar moet accepteren volgens de wet. Ik weet zelfs niet wat het salaris is. Weet jij het?”, vroeg Trump aan interviewster Lesley Stahl. “Neen, ik neem dat salaris niet aan, ik doe het niet”, antwoordde hij nadat Stahl zei dat het loon 400.000 dollar per jaar is.

De vastgoedmagnaat beloofde tevens dat hij zijn belastingsafschriften zal vrijgeven van zodra een audit is afgerond. Trump kwam in opspraak omdat hij weigerde die informatie vrij te geven, terwijl het traditie is voor Amerikaanse presidentskandidaten om dat wel te doen. Trump zei zondag te denken dat de Amerikanen dat nooit echt iets kon schelen.

Bovendien raakte bekend dat hij waarschijnlijk 20 jaar lang geen belastingen had betaald omdat hij in 1995 een verlies van 916 miljoen dollar had aangegeven. Tijdens zijn campagne zei Trump dat hij slim was om geen belastingen te betalen.

Trump is overigens niet van plan om zijn toon aan te passen. “Soms heb je een bepaalde retoriek nodig om mensen te motiveren”, zei hij. “Ik wil niet enkel maar een klein, vriendelijk monotoon personage zijn, al zal ik dat in veel gevallen wel zijn.”

Bron: DS 14/11/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161114_02570352

Mening: Er waren verschillende politieke rechtse figuren enthousiast over de overwinning van Trump en nemen graag een voorbeeld aan zijn aanpak. Nu mag ook de politieke wereld eens zijn ogen openen dat het anders kan en een voorbeeld geven. Misschien zijn ook dit grote woorden van Trump en komt er uiteindelijk niet veel van uit, maar ik denk dat het goed is om jezelf zo op te stellen. Het geeft een goede indruk naar het volk, denk ik. Het zal niet alles oplossen, maar er zijn zoveel mensen die in armoede leven, zij krijgen nu even een warm gevoel volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.