actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Komen de Sint en de kerstman volgens jou te vroeg in het (winkel-)straatbeeld
Neen, moet kunnen... 8 13.33%
Ja, te vroeg! 52 86.67%
Stemmers: 60. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2007, 00:38
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Unizo kan niet lachen met VRT-actie tegen vroege Sint en Kerstman

Unizo kan niet lachen met VRT-actie tegen vroege Sint en Kerstman


BRUSSEL - De Unie van Zelfstandige Ondernemers (Unizo) roept de openbare omroep VRT op zijn Radio 1-actie ‘In Godsnaam geen kerstgedoe voor 15 december’ bij te sturen. Ook kamerlid Bart Tommelein (Open VLD) en Lijst Dedecker hebben zich tegen de actie gekant.



In godsnaam: geen kerstgedoe voor 15 december. Zo luidt de slogan op de sticker van Radio 1 die onder meer via het weekblad Humo wordt verspreid. Het consumentenprogramma Peeters & Pichal heeft met die actie heel wat losgemaakt, want de sticker wordt massaal bijbesteld.

‘Het is onwaarschijnlijk’, zegt Annemie Peeters. ‘Mensen willen ze uitdelen aan de kerk, marktkramers gaan ze verdelen, een leerkracht zedenleer wil ze gebruiken in de klas.’

Negatieve reacties zijn er ook. ‘Iemand vroeg waarom de VRT het voorbeeld niet kon geven door niet weken op voorhand reclame te maken voor de kerstshow van Studio 100. We kregen ook bezorgde mails van groothandels, genre AVA papierwaren. Onze actie is uiteraard niet tegen die winkels gericht.’

Kan zijn, maar volgens de organisatie voor zelfstandigen Unizo gaat Radio 1 met deze actie wel heel kort door de bocht. Karel Van Eetvelt: ‘De actie is weinig doordacht. Wat is kerstgedoe? Een kerstmarkt, straatverlichting, een kerstman? Sinds Radio 1 deze oproep deed, krijgen we de ene mail na de andere van onze leden. Vooral tuincentra maken zich zorgen. Die kunnen moeilijk tot 15 december wachten om iets te verkopen. Ik weet dat de actie niet tegen groothandels is gericht, maar je krijgt wel die indruk door de term kerstgedoe.’

Vervelend is dat Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) - in een vorig leven zelf voorzitter van Unizo) verklaarde ambassadeur te willen zijn van de actie.

Volgens Van Eetvelt is de oproep van Radio 1 overbodig. ‘We hebben afspraken die ervoor zorgen dat Sinterklaas en de kerstman elkaar niet voor de voeten lopen. Dat is gebeurd op vraag van kleuterjuffen en ouders. Die regeling wordt gecontroleerd en hooguit vijf keer per jaar overtreden.’ Unizo vraagt dat de VRT de actie bijstuurt.

Voor Carrefour komt de actie van Radio 1 ongelegen: de warenhuisketen begon onlangs met de campagne ‘Dit jaar komt de kerstman vroeger’. Carrefour geeft toe dat het de aanbeveling heeft overtreden om voor 1 november geen kerstpromotie te voeren. De actie werd op woensdag 31 oktober gelanceerd. ‘Dat is de vaste dag voor onze promoties’, zegt Lars Vervoort van Carrefour. ‘We hebben de kerstman met opzet van de cover weggelaten.’ Unizo noemt de actie echter niet realistisch en beklemtoont dat de voltallige Raad voor het Verbruik in 2000 al een protocol goedkeurde over afspraken voor het voeren van reclame voor producten gericht op jonge kinderen en gekoppeld aan ‘kinderfeesten’ zoals Pasen, Sinterklaas en Kerstmis. De unie vraagt de openbare omroep om de actie bij te sturen vertrekkend van de bestaande code voor de kinderfeesten, die volgens de unie erg goed wordt nageleefd.

‘Het protocol voorziet een ‘sperperiode’, waarin geen kindgerichte reclame gevoerd mag worden’, zo luidt het. ‘De code kwam er als realistisch antwoord op een terechte bekommernis van de pedagogische wereld.’

Kamerlid Bart Tommelein omschrijft een sperperiode tot 15 december als ‘betuttelend en achterhaald’. ‘Zelfstandigen beschikken zelf over het nodige inzicht om uit te maken wanneer ze bepaalde artikelen aanbieden. Pamperen is absoluut niet gewenst’, benadrukt hij.

Tommelein zegt zich in de commissie Bedrijfsleven dan ook met hand en tand te zullen verzetten tegen wetsvoorstellen die deze sperperiodes in een wettelijk kader willen gieten. Hij zegt verder verbaasd te zijn over de steun van Vlaams minister-president Kris Peeters aan de actie en benadrukt dat consumentenzaken een federale materie is.

Lijst Dedecker spreekt zelfs van een ongehoord precedent. ‘De betuttelingsdrift van de Vlaamse overheid legt al beperkingen genoeg op aan onze handelaars’, luidt het daar.


Blog DS, 05-11-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2007, 10:11
Stijn Neefs Stijn Neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: herentals
Posts: 77
Sfeer

Achja, economie is economie dat is waar. Maar ik vind het wel leuk, als ik door de straten wandel, en ik zie al de kersverlichting en kerstbomen opduiken.
Laats zat ik in de les tot 18.15h, het was volledig donker als we naar huis reden. Dan is het ook het moment om al die kleine lichtjes te doen branden! Het brengt sfeer. Examens komen eraan, vakantie, kerstbomen, pakjes, het kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen.
Natuurlijk zijn we Sinterklaas ondertussen uigegroeid, en lijkt het nu kinderachtig, maar voor jonge kinderen is het nog wel leuk, zij kunnen al beginnen nadenken over wat ze graag willen krijgen. Het is de taak van de ouders om hen daarbij te helpen, maar ook om hen het nodige geduld bij te brengen. Zeggen dat het niet lang meer zo duurt, dat de heilige man pas op 6 december komt, en niet vroeger!
Was het al maar Kerstmis, ik kijk er in ieder geval naar uit
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2007, 10:51
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Een paar weken te vroeg

Voor mij komt de reclame van Sinterklaas en Kerstmis net iets te vroeg. Ik kan aannemen dat er gretig op de mensen hun gevoelens wordt ingespeeld. Kerstmis en Sinterklaas heeft iets bij de mensen, het geeft een warm gevoel. En natuurlijk springen de grootwarenhuizen daar op in, dat is nogal logisch. Maar dit komt net iets te vroeg, ik kan aannemen dat deze reclame begint midden of eind november, zoals vorige jaren. Maar de Sint en de Kerstman komen precies elk jaar maar vroeger en vroeger. Vorig jaar waren er ook van deze acties maar die kwamen iets later dan nu.
Ik moet wel toegeven, de mooie lichtjes in de straten, de winkels die mooi versierd worden, de kerstbomen, enzovoort, het is heel gezellig en het schept ook bij mij een aangenaam gevoel. Dus voor mij mag het ook heel snel Kerstmis zijn
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th November 2007, 12:06
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Sinterklaas en kerstman

Ik vind de acties ook te vroeg. Vooral voor Sinterklaas eigenlijk. De kinderen beginnen eind oktober al uit te kijken naar de komst van de goede sint. (lees: cadeautjes). Maar er zijn ook alsmaar meer kinderen die niets krijgen van 'de goede sint', bv kinderen die een ander geloof hebben en waarvoor Sinterklaas niet bestaat. Ook de kerstcampagne begint te vroeg. Ik denk dat het vorige week was dat ik al kerstballen en weet ik veel wat voor in de kerstboom al in reclame stond. Voor niets nodig vind ik! De periode is een heel gezellig periode, maar daarom hoeft deze niet te duren van eind oktober tot eind januari. Zo gaat de waarde van echte 'Kerstmis' een beetje verloren vind ik.

Laatst aangepast door Sanne.Etienne : 6th November 2007 om 12:08. Reden: nog iets vergeten
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th November 2007, 12:20
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Ik vind dat de sint pas in beeld mag gebracht worden na Allerheiligen. Maar in sommige winkels vind je nu alles al van kerstversiering. Dat vind ik te vroeg. Sinterklaas moet weg zijn, vooraleer alles van kerstmis mag getoond worden.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th November 2007, 13:26
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Leuven
Posts: 37
Inderdaad, economie is economie. Maar de kerstman op grote reclameborden zetten dient als een reclamecampagne voor een bepaalde gelegenheid/periode. Als men zo doorgaat, zitten we binnenkort in oktober al met reclame van de kerstman, en gaat het effect van die reclame zijn doel missen tegen de eigenlijke kerstperiode daar is.
Waar ik ook wel eens bij stil sta, is het feit dat door die kerstman de eigenlijke boodschap van Kerstmis wel eens wordt vergeten, op naar reclamecampagnes met een kribbe, een os en een ezel er op!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 6th November 2007, 18:48
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Kerstmis, altijd gezellig! Sneeuw/ijs, lichtjes in de straat, lekker warm binnen, warme chocomelk/gluhwein/jenever, ...
Maar het is zoooo commercieel aan het worden! Ieder jaar beginnen ze vroeger en vroeger met het uitgeven van kerstfolders en dat gaat er over... Het zet mensen enkel aan om meer, en meer, en NOG meer te kopen. Voor de zelfstandigen is dit een groot feest, maar voor een gewone burger is dit duur, héél duur. En dan hebben we het nog niet over de diners gehad tijdens deze periode: ééntje op kerstavond, ééntje met kerstmis zelf, ééntje met oudjaar, ééntje met nieuwjaar, ...
Kerstmis is mooi, kerstmis is gezellig, kerstmis is enorm duur!!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 6th November 2007, 19:30
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Mijn babysitkindjes kregen drie weken geleden al een heel erg groot en duur cadeau 'van sinterklaas'. Ondertussen staat het spel alweer te verkommeren en zijn de kinderen al volop nieuwe, eveneens grote en dure cadeaus, aan het uitkiezen. Persoonlijk vind ik dat men net iets langer mag wachten vooraleer men promotie begint de maken voor de sint en kerstmis. Zoals men in een strip van kiekeboe (prettige feesten geloof ik) stelt: met pasen moeten de eieren wegzijn, opdat men met de zomermode kan beginnen, eind augustus staan de kerstbomen en pakjes reeds klaar, zodat men in december weer met pasen kan beginnen.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 7th November 2007, 11:33
toon caers toon caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Pulle
Posts: 79
veel te vroeg

Het lijkt wel elk jaar vroeger te komen: eerst de 'gezellige kerstmarkten' in tuincentra, dan het potsierlijke halloween in bakkerijen, en na halloween raken media en bedrijven in de kerstroes. En na 25 december hangen ze bij wijze van spreken de plakkaat van de paasmarkt buiten. De Belg leeft van feest tot feest, maar dit gaat wel wat te ver.
Sinterklaas en de Kerstman lopen elkaar niet voor de voeten? Als de Kerstman vanaf 1 november (minstens) in bedrijven en winkels mag verschijnen kan hij een maand en zes dagen pinten pakken met sinterklaas.
Misschien lossen we het op door met z'n allen naar het uitstervend fenomeen van Sint-Maarten over te stappen. Die 'sintvervanger' wordt in Mechelen, Aalst en de Westhoek nog hardnekkig gevierd ipv de 'echte' Sint en zijn feest valt een maand vroeger

Neewel, alle gekheid op een stokje: de kerstsfeer mag dan gezellig zijn, de commerciële hype errond begint veel te vroeg. De ludieke actie van radio 1 is zeer welkom. Ik vond vanochtend de sticker in Humo, ik heb hem er meteen uitgehaald.


PS: als de kerstman dan toch vroeger wil komen, mag hij voor mijn part een nieuwe regering meebrengen
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 7th November 2007, 18:37
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Gezellig, maar te vroeg!

Kerstmis is inderdaad reuze gezellig en ik geef toe dat ik de aankomst van de Sint ook leuk vind om naar te kijken, maar dit alles hoeft niet al eind oktober!
Ik merkte dat de periode eraan zat te komen door de reclame op de televisie. Na de schooluren en op woensdagnamiddag is speelgoedreclame alom vertegenwoordigd. Al die dure en nutteloze cadeaus steken de kinderen de ogen uit. Als ik nu naar de winkel ga, hoor ik in de speelgoedrayon vaak een kindje wenen omdat hij perse dat speeltje wil en hierop niet meer kan wachten tot de Sint komt.
De Sint komt dit jaar op 17 november in ons land aan en dat is dus al bijna 3 weken op voorhand. Ik vind dit te vroeg. Als hij er een week op voorhand is, dan is dat toch tijd genoeg!?

Maar de kerstperiode vind ik nog altijd VEEL te vroeg komen.
Laat de lichtjes maar hangen in de straten, maar haal aub die opblaasbare kerstmannen en sneeuwpoppen van voor je winkel en wacht nog een dikke maand om die 'gevelkerstmannen' op te hangen!!!

Nog een tip voor alle mensen die vinden dat het hele 'kerstgedoe' pas na 15 december mag beginnen: Kleef de sticker! (verkrijgbaar in Humo van deze week (p46) en via peeters&pichal@radio1.be)
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 8th November 2007, 07:19
toon caers toon caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Pulle
Posts: 79
Lightbulb

Citaat:
en wacht nog een dikke maand om die 'gevelkerstmannen' op te hangen!!!

Wat dat betreft is deze site het bezoeken waard.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 8th November 2007, 16:05
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
In mijnen oude tijd ...
Toen mochten wij de week voor Sinterklaas ons briefje klaarzetten en dan waren die de volgende morgen weg en liet de Sint zijn sporen na (een chocoladeventje, mandarinnekes, ...) en dan met Sinterklaas zelf kwamen er cadeautjes en geen dag vroeger!

Tegenwoordig moeten de kinderen 10 keer sinterklaas gevierd kunnen hebben en dat dan nog eens maal 3 (minstens) bij de ouders, bij de grootouders links en bij de grootouders rechts. Dan spreken we nog niet van alle kinderen die nog eens vieren bij de stiefpappa en daar de grootouders en de stiefmamma en daar de grootouders, ... dat kost de mensen een bom geld en, tot daaraan toe, je maakt je kinderen blij, maar doe dat dan in de naam van jezelf niet in de naam van de Sint.

Zo lossen verschillende anders gelovigen het probleem op, "Jullie krijgen van pappa en mamma een cadeautjes omdat ze jullie graag zien." Zo wil ik het later trouwens ook doen. Kinderen mogen gerust weten waarom de buurjongen een gsm krijgt en de andere buurjongen niets (wegens geld te kort)... Sinterklaas moet niet degene zijn die oneerlijk is hé...
__________________
Que Dieu te bénisse!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 11th November 2007, 15:21
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Kerst té vroeg?

Ook ik erger mij er mateloos aan dat de kerst- en sinterklaasperiode als maar vroeger wordt gestart. We zitten nu midden november en al sinds eind oktober vielen er sporadisch boekjes van allerhande speelgoedwinkels in de brievenbus. Ik vond dit vroeger heel leuk want dan kon je al beginnen aanduiden welke dingen je wou. Maar toen lagen die boekjes ook pas eind november in de brievenbus. Momenteel moeten de kinderen 'ocharme' nog een dikke maand wachten alvorens de Sint hun cadeautjes bezorgt. Zelfs nu al hangt er kerstverlichting in het stadscentrum van Lier. Verschrikkelijk, ze steken de lichtjes nog niet aan maar toch, als ze er hangt vind ik het ook belachelijk dat die lichtjes niet branden... Die hele drukte rond de eindejaarsperiode is natuurlijk al enkele jaren fel overroepen. Iedereen wil hét beste kerstfeest, de mooiste cadeautjes, de lekkerste gerechten, de mooiste kleren,... Wat een drukte wanneer je in het centrum van Antwerpen gaat winkelen. Iedereen staat hier wel met andere gevoelens tov maar ik vind dit gezellig. Wel ja, niets zo plezant als op de Meir lopen met duizende andere mensen die 'vlug vlug' nog hun kerstinkopen moeten doen en verschillende winkels afschuimen om 'dé cadeau' uiteindelijk op het allerlaatste moment nog te vinden. Deze drukte met leuke kerstmuziekjes op de achtergrond in het Centraal Station. Geweldig... Zie mij hier nu zitten, ik roep al deze gedachten op en ik begin er van te stralen. Mm lekker gluhwein, pannenkoekjes, warme chocolademelk, jenever... Dat hoort er allemaal bij! En ja, ik ben blij dat ik rond de kerstperiode met de ganse familie nog eens rond tafel zit. Gezellig bij praten met een glaasje en lekker eten. Door het jaar loop je elkaar al wel eens voorbij in al die drukte maar dan maak je er (misschien ook uit verplichting) gewoon tijd voor.
Bij ons in Herenthout is het op 8 december al kerstmarkt, misschien voor de meeste té vroeg (twee dagen na het bezoek van de Sint) maar ik vind dit niet zo erg. Er zijn vele mensen die midden in de kerstperiode weinig tijd hebben om deze markten af te schuimen. Doordat deze enkele weken vroeger worden gedaan word je zo al een beetje ondergedompeld in deze sfeer.
Alvast voor iedereen prettige eindejaarsdagen!
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 13th November 2007, 10:24
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Te Vroeg!!

Ik vind het echt te vreog, komaan, de zomervakantie was juist voorbij en ik kreeg al kerstmisboekjes in mijn bus. En dan vooral kerstboekjes, sinterklaas werd blijkbaar eerst overgeslagen. Je gaat het zien, wanneer dat de kerstboom juist weg is, liggen de paaseieren al in de winkel...

Voor de lekkerbekken onder ons is dit uiteraard heel plezant, want als ze een lekker stukje chocolade willen eten, dan kunnen ze altijd een zakje paarseieren eten. Want ik heb de afgelopen jaren veel in januari al paaseitjes kunnen eten.

Maar ik vind het veel te vroeg, naar zo'n feesten moet uitgezien worden, je moet gelukkig worden als je eindelijk die eerste prachtig versierde kerstboom ziet staan in de etalages wanneer je zelf lekker warm ingeduffeld voor de koude winter bent aan het ronddwalen in de winkelstraten. Je moet gelukkig worden van de vele neppakjes in de etalages, omdat je weet dat binnenkort voor jou ook pakjes klaarliggen onder de kerstboom thuis. Je moet niet denken dat die cadeautjes daar toch al een paar maanden liggen en dat je al kan zien dat er al stillaan een laagje stof op aan het verschijnen is.

Daarom vind ik het veel te vroeg!! Ik vind altijd die decembermaand iets hebben, kerstverlichting boven de straten, lekker koud buiten maar weten dat je lekker warm binnen zit, pakjes overal, muziek op de straten...
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 14th November 2007, 09:05
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik vind dit toch ook te vroeg. Kerst enzo, het is allemaal heel gezellig, maar sinterklaas moet nog komen, en dan al met kerstspullen beginnen, dat vind ik te vroeg. Natuurlijk wel een slimme zet van de winkels, zo beginnen zij nu ook al vroeger kerstspullen te verkopen. Voor hun zal dit niet nadelig zijn. Maar kerst moet toch iets blijven vind ik, voor eind december... Het is heel gezellig, maar laat het ons ook gezellig houden en het niet beginnen 'uitbuiten' door in oktober al met kerstspullen te beginnen. Ik vind persoonlijk dat je toch zeker moet wachten tot na Sinterklaas om aan kerstmis te beginnen denken.. Maar ja, iedereen zijn eigen mening natuurlijk :-)

Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 15th November 2007, 11:12
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 58
Australische kerstmannen slachtoffer censuur

Australische kerstmannen slachtoffer censuur

Australische kerstmannen zijn woedend. Westaff, een belangrijk kerstmannenverhuurbedrijf, heeft namelijk de kreet "Ho, ho, ho!" verboden die Australische kerstmannen traditioneel gebruiken. Bij een bepaalde platte uitspraak zou het teveel lijken op het woord voor hoer. Nu moeten de kerstmannen voortaan “Ha, ha, ha!” gaan zeggen. Het probleem is dus dat kinderen bij “Ho, ho, ho”, verkeerde gedachten zouden kunnen krijgen. Door daar nu zo de aandacht op de vestigen, zal dat zeker gebeuren. Zo gaat dat immers. Nog nooit is er iemand over de traditionele kerstroep gevallen, maar nu wel dus. Hoe kan dat? Het begint ermee dat het iemand opvalt dat ‘ho’ en ‘hoer’ op elkaar kunnen lijken. Waarom valt dat iemand op? Het antwoord is vrijwel zeker: omdat de man (of vrouw) zelf een onreine geest heeft. Dubbelzinnigheid wordt dat genoemd. Iemand vertelt iets en opeens begint iemand geheimzinnig te grinniken. De anderen gaan nadenken en o, ja, daar begrijpen ze het ook. Meestal is dan de toon gezet en gaat het de rest van de tijd zo door. Niets kan meer worden gezegd zonder dat er een nieuw gelach volgt. Nu is de oplossing van het probleem kennelijk dat niemand meer iets mag zeggen wat bij een ander onreine gedachten kan oproepen. Dat is de wereld op zijn kop. Bij “Ho, ho, ho” heeft nog nooit iemand aan “hoer, hoer, hoer” gedacht, maar vanaf nu dus wel. De oplossing is nu erger dan de kwaal. Wat had er dan moeten gebeuren? Gewoon niets. Geen slapende honden wakker maken. De baas van Westaff zou zich eens moeten beraden over zijn eigen motieven en gedachteleven. Volgens mij zit daar het probleem. Zoals de mens denkt zo doet hij.

bron: http://kadegi.blogspot.com/
+ radio Donna
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 15th November 2007, 15:27
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
hmm

ja idd het is te vroeg bij ons in de cash fresh lagen er deze zomervakantie paaseitjes

waren ze ze vergeten weg te halen misschien...? wie weet
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.