actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2011, 15:34
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Syrië stuurt 30 tanks om protesten te drukken

Verschillende getuigen melden aan het persagentschap AP dat vreedzame betogers in de Syrische stad Deraa onder vuur worden genomen. Vrijdag houdt de mensenrechtenraad van de VN op vraag van de Verenigde Staten een bijzondere zitting.

Minstens 30 tanks van het Syrische leger zijn onderweg naar de stad Deraa in het zuiden van het land. President Bachar al-Assad (kleine foto) zet in die stad het leger in om de vreedzame protesten bloedig te onderdrukken. Het aantal burgerslachtoffers is sinds het begin van de protesten al opgelopen tot ruim 450, waarvan 120 het afgelopen weekend alleen al. Ook meer dan 50 soldaten zouden gedood zijn.

Hoewel de druk op al-Assad steeds groter wordt, geniet hij nog steeds de steun van de Libanese militante beweging Hezbollah en Iran. Volgens Susan Rice, de Amerikaanse vertegenwoordiger bij de VN zou Iran zelfs openlijk de onderdrukking van de volksprotesten in Syrië steunen. Een mogelijke val van al-Assad zou de stabiliteit in de regio, en buurland Libanon in het bijzonder, in gevaar kunnen brengen.

De mensenrechtenraad van de Verenigde Naties houdt vrijdag een bijzondere zitting over Syrië. De zitting komt er op Amerikaans verzoek en krijgt onmiddellijke bijval van een 16-tal lidstaten. Opvallend wel dat geen enkel Arabisch land ingaat op het verzoek. Het is nog niet zeker welke resoluties de mensenrechtenraad tegen Syrië wenst te nemen. Recent nog is de mensenrechtenraad onderzoeken gestart naar mensenrechtenschendingen in Libië en Ivoorkust.

www.deredactie.be

Mijn mening: Oké, er wordt geprotesteerd, maar wel op een vreedzame manier. Dat men deze onschuldige mensen op een bloedige manier gaat laten stoppen vind ik alles behalve normaal. Spijtig genoeg is dit tegenwoordig bijna een 'trend' aan het worden. Dat de VN niet eerder heeft ingegrepen bij deze bloederige gebeurtenissen zal ik nooit begrijpen. Wel ben ik blij dat de VN eindelijk rond de tafel gaat zitten en beslissen hoe het nu verder moet en waarschijnlijk ook ingrijpen. Eerst Libië en Ivoorkust helpen, nu is Syrië aan de beurt. Hopelijk neemt men serieuze resoluties tegen Syrië.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.