actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2014, 18:28
Ruben.M*ynendonckx Ruben.M*ynendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Hallucinant! Zo veel kost een meisje van negen jaar op slavenmarkt IS

Een document van IS dat een Irakese website in handen heeft gekregen, doet uit de doeken hoe de prijszetting van de slavinnen in mekaar zit. Hoe jonger de vrouw, hoe meer ze kost.

De terreurbeweging heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze vrouwen van minderheidsgroepen ontvoert en tot slaaf maakt. Maar Iraqinews.com meldt nu op basis van het verkregen document dat de slavenmarkt zowat is ingestort en dat heeft uiteraard een negatieve weerslag op de inkomsten van IS. Vandaar dat de Islamitische Staat heeft beslist om vaste prijzen te plakken op de hoofden van de vrouwen afhankelijk van hun leeftijd.

Een Christelijke vrouw of Yezidi tussen 40 en vijftig jaar oud is omgerekend slechts 34 euro waard. Een meisje tussen één en negen jaar kost vier maal zo veel, wat overeenkomt met zo'n 140 euro.

Het document stelt ook dat individuen niet meer dan drie vrouwen mogen kopen, uitgezonderd buitenlandse strijders afkomstig van Turkije, Syrië of de Golfstaten.

Deze week doken er ook al beelden op van jihadisten die in Mosul onderhandelen over de meisjes. Daaruit valt op te maken dat Yezidi's met groene en blauwe ogen duurder blijken te zijn.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...nmarkt-IS.dhtml

Eigen mening:
Ik vind dit ronduit walgelijk. Ik heb er geen andere woorden voor. De situatie daar word erger met de dag. Ik vind dat daar dringend drastisch ingegrepen moet worden. Het aantal slachtoffers is niet meer bij te houden en dan nog zaken zoals dit, vrouwen en meisjes die verkocht worden om het slaafje te worden van iemand. Walgelijk... Daarnaast snap ik ook niet dat je dit als mens goed kan keuren en dat je effectief betaald voor zo een vrouw of meisje. Dit is nog maar is het bewijs dat oorlog het beest in de mensen naar boven haalt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2014, 12:49
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Hallucinant! Zo veel kost een meisje van negen jaar op slavenmarkt IS

Ik kan hier zoveel over zeggen, wat dit bij mij oproept, maar dan kom ik nog woorden tekort. Dit kan je zelfs niet meer menselijk noemen. Op mensen kan je gewoon geen prijs zetten. Wij zijn ieder een uniek (zelfstandig) wezen, mensen genoemd, die van onschatbare waarde zijn. Toch dringt dit blijkbaar nog niet door bij iedereen, wat ergens normaal is omdat mensen die zo redeneren eigenlijk ook niet menselijk zijn. Oorlog brengt inderdaad het slechtste in mensen naar boven, toch komt dit helaas niet alleen voor in tijden van oorlog... De prijs gaat van amper 40 euro naar 140 euro voor de zeer jonge meisjes. Wat stelt 140 euro nu voor? Zij vinden het waarschijnlijk veel. Voor een mensenleven vind ik dat niks. Ze zouden de echte waarde ook niet kunnen betalen. Ik schrik er eigenlijk niet van dat zulke taferelen zich afspelen bij de IS. Op deze manier laten ze nog maar eens zien hoe gruwelijk en vooral inhumaan ze zijn. Ik denk niet dat slavenhandel in de Koran staat, toch? Dat staat natuurlijk in geen enkele geloofsbelijdenis. Dat is wat zij ervan maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.