actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2008, 16:02
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Pulderbos
Posts: 49
Kinderen grootste veroorzakers verkoudheden

Kinderen worden gezien als de grootste aanstekers van een verkoudheid. Verder blijkt uit een Nederlands onderzoek dat mensen zich voornamelijk ergeren aan een loopneus bij een ziekte.

Kinderen oorzaak
Maar liefst 31 procent van de Nederlanders denkt dat hun verkoudheid door een kind veroorzaakt werd. Op de tweede plaats komen collega's (20 procent), de derde is voor de partner (12 procent).

Ergernissen

Mensen storen zich als ze verkouden zijn het meest aan een loop- of verstopte neus. Bij Belgen (80 procent) is is die ergernis groter dan bij Nederlanders (74 procent). Verder storen mensen zich aan keelpijn. Maar ook zieken die hun hand niet voor de mond houden en hun neus ophalen zijn een bron van ergernis.

Virus
Een virus is volgens 65 procent van de Nederlanders en 56 procent van de Belgen de oorzaak van een verkoudheid. Volgens Nederlanders overleeft dit virus 7 uur op de handen, de Belgen denken 8 uur. Maar een verkoudheidsvirus kan in werkelijkheid tot maar liefst 72 uur overleven, meldt nu.nl.

Nederlanders gebruiken fruit en vitamines om een verkoudheid te voorkomen, Belgen dragen een dikke trui. Om te genezen gaan beide nationaliteiten vroeg naar bed. (ep)

bron: www.hln.be
datum: 17/11/08



Ik denk ook wel dat kindjes het sneller doorgeven, namelijk in de kleuterklas spelen ze elke dag met hun vriendjes en vriendinnetjes.. Ze geven elkaar een knuffel enzo. Nu om een verkoudheid te voorkomen dragen de Belgen een dikke trui, dat denk ik dat dat geen goed idee is. Je moet namelijk je weerstand versterken en als je altijd een dikke trui aanhebt, het altijd te warm hebt denk ik dat je sneller vatbaar bent.. Maar ik ben natuurlijk geen dokter
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.