actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th January 2010, 17:35
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Lightbulb Fusie Merchtem-Wemmel als oplossing voor BHV?

Fusie Merchtem-Wemmel als oplossing voor BHV?


MERCHTEM - Een van de denkpistes die Jean-Luc Dehaene zou bewandelen in de zoektocht naar een oplossing voor het vraagstuk Brussel-Halle-Vilvoorde is het samenvoegen van de gemeente Merchtem met de faciliteitengemeente Wemmel. Dat zegt het Wemmelse gemeenteraadslid Luc Van Weyenberg (Open VLD).



'Ik heb die informatie van een CD&V-lid die heel dicht bij Jean-Luc Dehaene staat. Ik kan de naam niet prijsgeven, want dat zou die persoon in moeilijkheden brengen en zijn vertrouwen schenden', zegt Van Weyenberg.

In het vermeende plan-Dehaene zouden ook Sint-Genesius-Rode en Beersel fuseren en de vier andere faciliteitengemeenten bij Brussel aansluiten. Dehaene is zoals bekend als koninklijk opdrachtgever aangesteld om een oplossing te zoeken voor BHV.


Vraag

Tijdens de gemeenteraad van Merchtem heeft Van Weyenberg maandag aan CD&V-raadslid Hilde Dehaene de vraag gesteld wat er waar is van de geruchten dat vader Jean-Luc denkt aan een oplossing voor BHV waarbij onder meer Merchtem zou fuseren met faciliteitengemeente Wemmel. Dehaene reageerde niet.

De Merchtemse burgemeester Eddie De Block (Open VLD) wijst op zijn website de mogelijkheid van een fusie met Wemmel resoluut af. 'Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit een kwakkel is en Jean-Luc Dehaene onze Vlaamse gemeenten niet opoffert om de uiteindelijke splitsing te realiseren. Wemmel heeft ongeveer 60 procent Franstalige inwoners die zich in Merchtem naar alle waarschijnlijkheid niet zullen thuisvoelen, laat staan zich integreren. Laat Merchtem, Merchtem blijven AUB', aldus De Block.


Blog DS, 26-01-2010
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.