actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2014, 13:51
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
"Russische toestellen dringen luchtruim Oekraïne binnen"

Russische vliegtuigen zijn de afgelopen 24 uur diverse malen het luchtruim van Oekraïne binnengevlogen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie gisteren verklaard aan BBC news. .

Waar en wanneer dat precies is gebeurd, is niet duidelijk. Het Russische leger is sinds donderdag bezig met een grote oefening bij de grens met Oekraïne. Tienduizenden militairen zijn daar gestationeerd. Volgens de autoriteiten in Kiev zijn grondtroepen de grens deze week tot op 1 kilometer genaderd. Oekraïne liet weten dat het iedere overschrijding van de grens door Russische militairen zal opvatten als een invasie. "We zullen de aanvallers vernietigen", zei de chef-staf.

Een woordvoerder van het Pentagon, Steve Warren, zei tegen de BBC dat de incidenten voornamelijk plaats hadden aan de grens met Oekraïne, maar gaf geen verdere details. Het Pentagon riep het land wel op onmiddellijk "stappen te ondernemen om de situatie te de-escaleren". Vermoedelijk wil Rusland vooral indruk maken of de Oekraïense radar testen.

Eerder op de dag namen pro-Russische separatisten een bus met acht internationale militaire waarnemers bij Slovjansk in beslag. Op dit moment worden gesprekken gevoerd om de waarnemers vrij te laten.

Bron: www.demorgen.be 26/04/2014

Eigen mening: Het klinkt misschien grof maar veel mensen zeggen van de oorlog in Syrië en in vele Afrikaanse landen dat het een ver-van-mijn-bed-show is. En dat klopt ook wel!
De oorlog in Oekraïne baart mij veel meer zorgen dan die in Syrië. Waarom? Omdat het zo dicht bij ons is. De NAVO heeft al meerdere schepen en troepen richting Oost-Europa verplaatst, en de Russen maken zich duidelijk op voor een invasie. Ik vrees dat die invasie zo goed als zeker zal gebeuren deze maand of volgende maand, en net als bij de Krim zal Oekraïne weinig of niets kunnen doen om dat te verhinderen. De separatisten en het leger van Oekraïne zijn al in oorlog, weldra rijden enorme aantallen Russische tanks de grens over, gedekt door jets. Ik vermoed dat ze niet gaan doordraven tot in Kiev, maar zeker wel Oost-Oekraïne gaan bezetten en annexeren op een manier zoals het schiereiland van de Krim. Oekraïne zit in een gevaarlijk scenario: ze moeten van zich afbijten, maar weten goed genoeg dat ze een oorlog met Rusland NOOIT kunnen winnen.
Dat de VS sancties en nog meer sancties en nog meer sancties geeft dat helpt er volgens mij weinig of niks aan. Ook de Europese Unie en NAVO protesteren, maar daar blijft het bij. Langs de andere kant kan ik ook wel geloven dat de NAVO geen oorlog met Rusland wil ontketenen door zich te moeien in Oekraïne.
Wees gerust, zover zal het nooit komen. Als de invasie begint, dan zal Oekraïne aan zijn lot worden over gelaten, hoe erg dat ook is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.