actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2012, 16:05
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
"Basis voor onderhandeling met Griekenland gelegd"

De onderhandelingen over nieuwe hulpleningen voor Griekenland zijn afgelopen weekeinde gevorderd. Dat meldde de Duitse krant Die Welt vandaag op basis van bronnen rond de gesprekken.

De ministers van Financiën van de eurolanden zouden gisteren tijdens een telefonisch overleg de basis voor onderhandelingen met het Internationaal Monetair Fonds (IMF) hebben gelegd, aldus de krant. Het overleg diende als voorbereiding van de vergadering van de ministers maandag in Brussel. Dan moeten zij het eens zien te worden over de uitbetaling van de volgende tranche hulpleningen voor Griekenland.

Vorige week maandag mislukte een vergelijkbaar overleg, vooral omdat het IMF en de eurolanden het niet eens werden over het tempo waarin de Griekse schuldenlast tot houdbare proporties moet worden teruggebracht. Het IMF vindt dat de eurolanden een deel van hun vorderingen op Griekenland moeten schrappen om dat land een betere uitgangspositie te geven. Veel eurolanden, waaronder Duitsland en Nederland, laten publiekelijk echter keer op keer weten daar niets in te zien.

Weerstand
Vorige week zou een voorstel voor schuldverlichting in 2015 zijn besproken door de Europese ministers. Op dat moment zou ook de Duitse minister Wolfgang Schäuble hebben laten doorschemeren niet geheel tegen zo'n plan te zijn. Dit werd later echter weer ontkend door Berlijn. Door de grote weerstand tegen de voorstellen voor schuldverlichting zal zo'n plan morgen niet op tafel komen, aldus Die Welt.

De euroministers spreken morgen wel over andere mogelijkheden om de financiële problemen van Griekenland te verlichten. Zo is het een optie om de rente op eerder verleende noodkredieten te verlagen, kan de Europese Centrale Bank besluiten af te zien van winsten op zijn Griekse obligaties en kan Griekenland in staat worden gesteld een deel van zijn eigen schulden tegen dumpprijzen in te kopen.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1539480/2012/11/25/Basis-voor-onderhandeling-met-Griekenland-gelegd.dhtml

Mening: Ik vind het goed dat er een basis is gekomen. Hopelijk gaat dit akkoord, Griekenland ook echt kunnen helpen. Het is niet zo fijn om elke keer te horen, dat er toch enkele landen zijn, die telkens moeten dwarsliggen. Als hun land in problemen zit, dan zouden wij hun toch ook proberen te helpen. Ze moeten hier misschien eens over nadenken. Ik hoop echt dat, de schulden van de landen, eindigen en betaald kunnen worden. Tegenwoordig is het ook normaal dat een land in schulden geraakt. Met de crisis van deze tijd, is het moeilijk om uw land nog te kunnen beheren denk ik. Daarom hoop ik ook, dat wij nooit zo erg als Griekenland zullen ‘eindigen’. Mijn mening is dus, dat ik het echt goed vind, dat er al een basisplan is. Dit kan misschien voor een nieuw begin betekenen. Hopelijk is alles terug snel in orde en gaat de crisis in het algemeen ook snel gedaan zijn. Wat ik goed vind, is dat alle landen toch proberen samen te werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.