actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 10:07
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Daar is de vogelgriep weer

Daar is de vogelgriep weer

In Hongkong is voor het eerst sinds 2003 de vogelgriep vastgesteld bij een mens. Een 59-jarige vrouw die eind oktober op het vasteland van China is geweest, blijkt het H5-virus onder de leden te hebben. De vrouw is er ernstig aan toe volgens het Chinese ministerie van Volksgezondheid.
Het vogelgriepvirus ging voor het eerst in 1997 in Hongkong over op mensen. In 2003 dook het opnieuw op in Zuidoost-Azië, toen in Vietnam drie mensen aan de menselijke variant van H5N1 bezweken. De daaropvolgende jaren rukte het virus op tot in Europa.

Sindsdien zouden er wereldwijd ongeveer driehonderd mensen overleden zijn aan de ziekte, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De grote angst is dat het virus zal muteren en dat mensen elkaar kunnen besmetten. Dat zou een pandemie met veel slachtoffers tot gevolg hebben volgens de WHO.

België risicoland
Een studie van dat WHO heeft aangetoond dat indien het virus door een mutatie ooit een nieuwe pandemie zou veroorzaken, België en Nederland in de top 5 van de risicolanden komen te zitten wegens de hoge bevolkingsdichtheid en omdat de mensen er zeer vaak naar het buitenland reizen en zo de infecties in het land kunnen brengen. Als het ooit zover komt zullen de gevolgen niet te overzien zijn met miljoenen doden volgens de WHO. In een periode van drie maanden zou ongeveer een kwart van de Belgische bevolking ziek worden. Eén op de honderd van die besmette mensen zou vervolgens overlijden. (mvl)

Bron: www.hln.be

Persoonlijke mening

Toen ik dit artikel las en zeker de laatste paragraaf moest ik toch wel even slikken. Ik hoop alleszins dat het natuurlijk nooit zo ver komt, en dat het virus dus niet muteert.
Dit artikel is zeker maatschappelijk relevant, als het virus immers verder muteert belangt het iedereen aan, zeker omdat wij in de top 5 van de risicolanden staan.

Het enige wat wij nu kunnen doen is volgens mij een goede gezondheid opbouwen, dan heb ik het vooral over een goed immuunsysteem, en hopen dat het virus niet muteert.

Ook hoop ik dat ze tegen het vogelgriep virus een geneesmiddel ontdekken dat zou, als het virus muteert, heel wat mensenlevens kunnen redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.