actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 20:04
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Politie New York arresteert man die andere man voor metro gooide

De politie in New York heeft een man opgepakt die verdacht wordt van het voor de metro gooien van de gisteren overleden Ki-Suck Han. Een gruwelijke foto waarop te zien is hoe de man de aankomende metro probeert te ontwijken zorgde voor grote ophef in de VS.

De New Yorkse politie arresteerde vanmiddag lokale tijd de 30-jarige Naaem Davis. Volgens de politie heeft Davis verklaringen afgelegd die doen vermoeden dat hij met de dood van Han van doen heeft. Han zou Davis op het perron hebben aangesproken op zijn gedrag. Die duwde Han vervolgens op de rails tot ontzetting van de omstanders, die de aanrijdende metro probeerden te waarschuwen met veel geschreeuw. De bestuurder vertelde later dat hij niet meer op tijd kon remmen. Han werd een paar meter meegesleurd en overleed later in het ziekenhuis.

De fotograaf die het incident vastlegde kwam onder vuur te liggen omdat hij Han niet voldoende zou hebben geholpen. Fotograaf Umar Abassi, die de foto verkocht aan de New York Post, verklaarde echter dat hij klaar stond om een metrotrein op de foto te zetten toen de ruzie tussen Davis en Han ontstond. Toen hij zag dat Han voor de metro werd gegooid, probeerde hij de bestuurder naar eigen zeggen te waarschuwen door met zijn camera te flitsen.

De burgemeester van New York, Michael Bloomberg, zei gisteren dat Davis waarschijnlijk een psychiatrische stoornis heeft. Over Han zei hij dat de man het proberen op te lossen van een ruzie op het perron met zijn leven heeft moeten bekopen.

Bron: www.nrc.nl
Datum: 05/12/2012

Eigen mening:
De wereld is om zeep. Tegenwoordig wordt er elke dag wel over zulke situaties in de krant geschreven, wat ons na een tijd ongevoelig maakt voor zo'n zaken. 50 doden bij een bomaanslag in Irak? Niks aan. Honderden hun huis kwijt door orkaan Sandy? Ver van mijn bed. Een kat aangereden voor mijn huis? We zijn er een week niet goed van.

Hopelijk kom ik niet al te apathisch over, want dat ben ik niet. Ik heb het gewoon leren aanvaarden dat geweld iets is dat de mens niet kan en zal afleren. Het stijgend aantal gevallen van zinloos geweld bewijst dit.

Laatst aangepast door M*thi De Pauw : 6th December 2012 om 20:19.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2012, 15:26
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Politie New York arresteert man die andere man voor metro gooide

Ik ben het eens met M*thi. Tegenwoordig verschiet ik van niets meer. Een man die een andere man voor een metro gooit en en fotograaf die de bestuurder van de metro waarschuwd 'door met zijn camera te flitsen', het is maar 1 van de vele verhalen die je tegenwoordig hoort.
Of de wereld echt om zeep is weet ik niet, er zijn immers nog steeds genoeg mensen die de hoop niet verliezen en die toch blijven doorgaan. Ik denk dat het belangrijk is dat we dit niet vergeten. We horen allemaal wel van die rare verhalen zoals dit en we denken al snel dat het hopeloos is.
Toch denk ik dat we ook de positieve verhalen niet mogen vergeten. Deze komen veel minder in het nieuws omdat ze niet sensationeel genoeg zijn. Dit vind ik zeer jammer want ik denk dat er nog steeds meer positieve verhalen zijn dan negatieve verhalen zoals dit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.