actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2012, 13:28
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Chinese boer laat 100-jarige moeder in varkensstal leven

Een Chinese boer ligt zwaar onder vuur, omdat hij zijn 100-jarige moeder in een varkensstal laat wonen. De vrouw deelde de stal met een 200 kilo zware zeug.

Het verhaal doet in China veel stof opwaaien. Zo wordt ernstig in vraag gesteld hoe de bevolking van het land met oudere mensen omgaat. "Het stinkt er zo erg dat ik er niet binnen geraak. Zo zou ik niet kunnen leven", zegt een kleinzoon van de vrouw.

Eén van haar dochters heeft nog geprobeerd haar te redden, maar ze kon de vrouw niet overtuigen de stal te verlaten. "Er vlogen veel muggen en vliegen rond. Mijn hart brak om haar daar zo te zien liggen." De boer zelf, Chen Shoutian, ziet er geen probleem in omdat zijn moeder het niet erg vindt. Hij stelt in zijn huis geen plaats te hebben voor zijn moeder. "Anders had ze hier gerust mogen wonen", zei hij.

China staat de komende jaren voor een ernstige vergrijzingsgolf en dus wordt er veel gesproken over respect voor bejaarden. Momenteel zijn ongeveer 185 miljoen burgers ouder dan 60 jaar, maar tegen 2053 zullen dat er bijna 490 miljoen zijn.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...tal-leven.dhtml


Mening: ik vind het best erg, dat die vrouw dat zelf wilt. Die zoon had er toch ook kunnen gaan wonen ipv de oudere vrouw. Dit zijn toch geen toestanden om een vrouw van die leeftijd, daar te droppen? Wat ik ook erg vind is, dat een oudere vrouw dit zelf wilt. Misschien scheelt er iets met die vrouw en beseft ze niet wat ze zegt. Dus dit vind ik ook best onverantwoord van die zoon. Het is ook erg dat de kleinzoon beseft, dat dit geen goede toestand is om in te leven. Maar dat de eigen kinderen dit dan niet beseffen, vind ik raar. De kleinzoon vind het erg, om zijn oma zo te zien en durft nog niet binnen te gaan. Vanwege dat de oma in een stal leeft, zien ze haar kleinkinderen ook niet. Dus ik hoop wel dat ze iets aan deze toestand doen, want dit mag en kan niet. Hopelijk wordt er hier uit geleerd en wordt er toch iets aan gedaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2012, 16:23
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Tessa, ik heb mijn twijfels bij de relevantie van dit artikel. Dit is naar mijn mening een artikel dat behoort bij de 'boecht'-sectie en hoort bijgevolg dus niet thuis op actualiteit.org. Kijk maar naar de link. Het artikel komt van de site 'www.hln.be' en staat onder het onderwerp bizar. Wanneer je zoiets tegenkomt kan je er al vanuit gaan dat het over boecht gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.