actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 08:56
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Man voor aanstormende metro geduwd

Man voor aanstormende metro geduwd (video)

In New York heeft een metrotrein een 58-jarige man van Zuid-Koreaanse origine doodgereden nadat die op de sporen was geduwd in een station in Manhattan. Het slachtoffer had kort daarvoor de dader, een 20-jarige man, proberen te kalmeren omdat die andere passagiers had beledigd.
De 20-jarige man duwde Ki-Suck Han plots zonder aanleiding op de sporen. Toeschouwers probeerden de aanstormende metro nog te doen stoppen maar die reed over de man. De dader was ondertussen gevlucht maar werd later aangehouden.
De familie van Ki-Suck Han neemt het de maker van de foto's kwalijk dat ze het slachtoffer niet hebben geholpen.

Datum: 5 december 2012
Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...ijdt-video.aspx

Mijn mening:

Deze situatie vind ik onbegrijpelijk. Ik begrijp niet dat je iemand op de sporen duwt, terwijl je weet dat diegene gaat sterven aangezien er een metro aankwam. De reden voor dit misdrijf begrijp ik al helemaal niet. Ki-Suck Han wilde de man gewoon kalmeren, omdat hij mensen had beledigd. Ik kan er wel inkomen dat de man dit niet leuk vond, maar daarvoor hoef je niemand zijn dood in te jagen. Ik begrijp ook wel dat de familie van Ki-Suck Han het de maker van de foto’s kwalijk neemt dat ze het slachtoffer niet hebben geholpen, want wanneer een familielid gestorven is probeer je zoveel mogelijk elementen te zoeken die zijn dood hadden kunnen voorkomen, maar volgens mij hadden zij ook niet veel kunnen beginnen. De dader had hen waarschijnlijk ook iets gedaan (in een opwelling?), wat de omstaanders denk ik ook wel vermoedden. De familieleden hadden dit volgens mij ook niet gedaan wanneer zij zich in dezelfde situatie bevonden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2012, 09:04
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Heel onze maatschappij is aan het verzieken. Dat zoiets moet gebeuren is ronduit triestig! De dader (die de man voor de metro duwde) moeten ze er zelf maar terug onder duwen! Alleen door zo'n harde aanpak helpen we zo'n dingen de wereld uit! Niet laks optreden, maar wel bikkelhard! Ik hoop dat ze deze man hard straffen, maar aangezien dit voorval zich afspeelde in Amerika twijfel ik hier niet aan. Dit is een perfect voorbeeld van 'stank voor dank'. Het slachtoffer wou de dader kalmeren (zodat hij geen domme dingen deed en zwaar in de problemen zou geraken), en wat doet de dader? Hij duwt hem onder de metro... Knap man, doe zo zeker verder! Zulke rotte appels in de samenleving, zijn we daar eigenlijk nog wel iets mee?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.