actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2012, 11:16
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Dolfijn bijt meisje in de arm in SeaWorld

Een achtjarig meisje beleefde de schrik van haar leven toen een dolfijn haar bij de arm greep terwijl ze het dier aan het voederen was in SeaWorld. Haar vader legde de 'aanval' op video vast en hoopt hiermee andere ouders te waarschuwen die met hun kinderen naar de attractie trekken. Het meisje hield er een gehavende hand aan over.

Jillian Thomas bezocht het dierenpark SeaWorld in Orlando samen met haar familie. De zien van de dolfijnen stond dan ook hoog op haar verlanglijstje.

Gehavend
Jillian en haar broer waren de dieren aan het voederen toen het meisje de voedselschaal verschoof. Hierop sprong de dolfijn uit het water en greep haar bij de arm. Het kind werd bijna aan haar pols het water in gesleurd. "Eerst dacht ik dat ik in het water moest springen om mijn dochter te redden", vertelde de geschrokken papa aan Orlando Sentinel. Gelukkig kwam het niet zo ver want het dier loste zijn grip maar het handje van Jillian was wel flink gehavend en opgezwollen na de aanval.

Er wordt aan bezoekers, die zo'n 5,5 euro betalen voor deze attractie, gevraagd om geen juwelen te dragen en het hoofd van de dieren niet aan te raken. Ook mogen ze de voedselschaal niet verplaatsen. En dat is nu net wat kleine Jillian onbewust wel deed: ze verschoof de voedselschaal om te laten zien dat deze leeg was. Toen sloeg de dolfijn toe.

Minimumleeftijd
Volgens de ouders deden de medewerkers van het dierenpark achteraf of er niet veel aan de hand was. Jamie en Amy Thomas willen met het verspreiden van de beelden voorkomen dat een ander kind hetzelfde overkomt. "Wij dachten dat er niets mis kon gaan", aldus de moeder van Jillian. "Ook al zien dolfijnen er lief uit, het blijven natuurlijk wel wilde dieren." De ouders gaan geen klacht indienen tegen het park maar willen wel dat SeaWorld de miniumleeftijd voor het voederen van de dolfijnen optrekt.

Het is immers niet de eerste keer dat zo'n incident zich voor doet in SeaWorld. In 2006 moesten ouders al tussenkomen toen hun 7-jarig zoontje door een dolfijn werd gebeten en het dier in eerste instantie zijn grip niet wilde lossen.

Bron: De Morgen
Datum: 3 december 2012

Toen ik de titel las dacht ik dat het slachtoffer er veel erger aan toe was. Dit is echter niet het geval, haar hand was gehavend en opgezwollen maar het kon veel erger zijn. Daarom is het noodzakelijk dat we hier eventjes over nadenken vind ik. Zoals de ouders zeggen zien dolfijnen er zeer lief uit maar het blijven natuurlijk wilde dieren die heel plots kunnen reageren. Ik vind het wel goed dat de ouders geen klacht indienen maar dat ze wel willen dat de leeftijdsgrens opgetrokken moeten worden. Volgens mij zou dat een goede overeenkomst zijn. Oudere kinderen kennen meer de gevaren en gaan misschien iets voorzichtiger zijn dan de jongere.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2012, 13:30
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
In het artikel staat het volgende geschreven: "Ook al zien dolfijnen er lief uit, het blijven natuurlijk wel wilde dieren."
Ik denk dat dit een belangrijke zin is die wij nogal snel vergeten. Tegenwoordig vinden wij het maar allemaal normaal dat we tussen de dolfijnen kunnen zwemmen, slangen kunnen oppakken, grote katachtigen kunnen aaien enzovoort. Wanneer er dan een accident gebeurd is, zijn we allemaal enorm verbaasd. Maar uiteindelijk blijven het inderdaad wilde dieren waar we voorzichtig mee moeten omspringen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2012, 16:40
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Wanneer je je kind mee naar zo'n 'attractie' neemt, moet dat kind ook duidelijk weten wat de regels zijn. Ik denk niet dat het park hier in schuld is, er werd gezegd de voedingsbak niet te verzetten, dit gebeurde wel. De dolfijn viel daarom aan, zoals de opvoeders gezegd hadden dat zou gebeuren. De ouders waren genoeg geďnformeerd. En inderdaad, zoals in het artikel al vermeld stond, een dolfijn is en blijft een wild dier. Ik vind het jammer voor het meisje, ondanks ze er zo goed als niets aan over gehouden heeft (buiten een beetje schrik), maar de verantwoordelijkheid ligt meer bij het kind en de ouders zelf dan bij het park.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.