actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2014, 22:26
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Ruim 1.400 Syriërs gedood in kalifaat IS

Islamitische Staat heeft buiten de strijd om ruim 1.430 Syriërs vermoord sinds eind juni, toen de terreurgroep een eigen kalifaat uitriep. Dat meldde het Syrische Observatorium voor Mensenrechten vandaag.

IS trok zondag wereldwijd aandacht met de onthoofding van een Amerikaanse hulpverlener, Peter Kassig, en een groep regeringssoldaten.

Maar volgens het Observatorium, dat de strijd in Syrië volgt, zijn de meeste slachtoffers van IS Syrische burgers. In totaal zouden 882 bewoners zijn omgebracht door IS-strijders in de gebieden in het noorden en oosten die onder controle staan van IS. Onder hen zijn twee kinderen en vijf vrouwen.

Een van de minderjarigen zou de Profeet hebben beledigd, terwijl het andere jonge slachtoffer foto's zou hebben genomen van een IS-hoofdkwartier. Ze werden apart van elkaar doodgeschoten. In dezelfde periode zouden ook 483 gevangen genomen regeringsmilitairen ter dood zijn gebracht, evenals 63 opstandelingen die tegen IS streden. Ook vier IS-leden zijn geëxecuteerd, aldus het observatorium. De terreurgroep hanteert executiemethodes als onthoofden, stenigen en het doorsnijden van kelen.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/buitenland/r...at-is-a2123528/

Datum: 17/11/2014

Eigen mening: Ik kan dit nog steeds niet begrijpen. Leden van de Islamitische Staat kunnen ongestraft mensen vermoorden, omdat ze een andere mening hebben of iets doen wat hun niet aanstaat. Ik zou echt wel eens willen weten wat er in hun hoofd speelt als ze deze onschuldige mensen doden. Hebben zij dan echt geen gevoelens of respect? Zij moeten toch ook een familie hebben? Zelfs buiten de strijd vermoorden ze mensen, waaronder ook twee kinderen, vijf vrouwen en zelfs IS-leden bijzitten, wat ik al helemaal niet begrijp. Ik vraag mij echt af waar dit gaat eindigen.

Laatst aangepast door Jill.V*rstrepen : 17th November 2014 om 22:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.