actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2010, 10:54
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Zes familieleden misbruiken peuters

Zes familieleden misbruiken peuters

06/05 Zes leden van eenzelfde familie zijn door het parket van Duinkerke in staat van beschuldiging gesteld wegens incestueuze groepsverkrachting en seksuele agressie.

De zes verdachten, de ouders, ooms en een tante van de misbruikte kinderen, zouden de voorbije jaren hun lusten hebben botgevierd tijdens uit de hand gelopen familiefeestjes.

De slachtoffertjes waren kinderen van zes maanden tot 4,5 jaar.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...en-peuters.aspx

Mijn mening:
Schandalig vind ik het. Zo'n weerloze kindjes seksueel misbruiken. Waar gaat deze wereld naar toe? Priesters misbruiken kinderen, een heel familie misbruikt kinderen. Wie kan je nu nog vertrouwen? De meeste ouders waarschuwen hun kinderen om niet met vreemden mee te gaan uit schrik dat de kinderen iets zal overkomen. Maar nu doen de ouders en familieleden er zelf aan mee. Ook zal dit een trauma zijn voor die kinderen. Een trauma dat hun verdere leven zal bepalen. Die ouders hebben ervoor gezorgd dat die kinderen niemand meer kunnen vertrouwen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th May 2010, 12:34
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Wat zo'n mensen drijft om zulke afschuwelijke dingen te doen snap ik echt niet...
Kwaad word ik van zo'n berichten. Het zijn heel vaak mensen in de vertrouwde omgeving van de kinderen.
Ik ben blij dat het in dit geval is uitgekomen. De kinderen gaan hun hele leven een probleem hebben met vertrouwen. Zo'n mensen moeten dringend in therapie! Een kindje van 6 maanden... Ik weet dat kindermisbruik iets is van alle tijden en alle rangen en standen maar toch kan ik me geen seconde inleven in hoe die mensen denken. Heel triest vind ik het.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2010, 17:59
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Ik sluit me volledig aan bij Daphne. Gebeurtenissen als deze zijn onbeschrijfelijk en zouden helemaal niet mogen gebeuren. Misbruikte kinderen zijn geestelijk en soms ook lichamelijk verminkt voor het leven. De laatste tijd is kindermisbruik niet meer uit de krant en televisie weg te denken. Nu ook bisschop Roger Vangheluwe twee weken geleden opbiechtte dat hij jarenlang een neef seksueel had misbruikt is het hek van de dam. De telefonische hulplijn Tele-Onthaal heeft tussen vrijdagmiddag, toen het ontslag van bisschop Roger Vangheluwe wegens kindermisbruik werd bekendgemaakt, en maandagochtend vier keer meer oproepen gekregen over seksueel misbruik (Bron: Het Nieuwsblad, 26 april 2010). Steeds meer mensen die als kind misbruikt zijn durven dus nu pas met hun verhaal naar buiten treden. Deze tendens is volgens mij ook een duidelijk signaal dat er te weinig wordt geïnvesteerd in laagdrempelige meldingspunten. Ook kinderen zouden net als volwassenen moeten weten waar ze terecht kunnen wanneer ze zich niet goed in hun vel voelen door het gedrag van anderen. Het is natuurlijk niet gemakkelijk om zo’n toegankelijk meldingspunt voor kinderen te creëren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.