actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2010, 19:03
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Britse leger vraagt vrouwen condoom te gebruiken

Britse leger vraagt vrouwen condoom te gebruiken

Het Britse leger vraagt zijn vrouwelijke militairen om condooms mee te nemen op buitenlandse missies. Dat melden verschillende Britse media.

Het ministerie van defensie lanceerde een campagne in het magazine ‘Soldier’ om hun militairen aan te zetten condooms te gebruiken. De campagne komt er nadat verschillende vrouwelijke militairen op basissen in Afghanistan zwanger geraakten. ‘Per vrouw zijn er ongeveer 50 mannen aanwezig’, klinkt het bij Defensie.

Uit cijfers blijkt dat tussen januari 2003 en februari 2009 maar liefst 102 vrouwelijke militairen uit Irak naar huis werden gestuurd omdat ze zwanger raakten. In Afghanistan waren dat er 31 over dezelfde periode.

Volgens de regels worden zwangere militairen van hun taken ontheven en naar huis gestuurd. Dat kost het Britse leger elk jaar handen vol geld, zegt Patrick Mercer, lid van de Britse conservatieven. ‘Ik vraag me af waarom ze nu pas met zo een campagne starten’, reageerde hij.

maandag 17 mei 2010
Bron: De Standaard

Eigen mening: Ik vind dit een zeer goed initiatief . Men had dit volgens mij al veel vroeger moeten doen als met zo’n rubbertje heel wat geld uitgespaard kan worden. Voor militairen in landen van oorlog gaat het leven gewoon door, dus ook op vlak van seksuele behoeften. Dit heb ik duidelijk kunnen vaststellen uit verhalen van vrienden die op missie zijn geweest naar een land in oorlog. Prostitutie is blijkbaar nergens weg te denken.

Ik vind dat men dit project naar heel de wereld mag doortrekken. In ontwikkelingslanden is er namelijk nog veel nood aan de verspreiding van anticonceptiemiddelen, zoals condooms. Waarom laten we de militairen geen condooms uitdelen in hun vrije tijd? Dit is volgens mij een goede promotiestunt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2010, 20:47
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
Ja dat is een super initiatief maar dat het veel gaat helpen dat betwijfel ik. Dat hebben ze namelijk al eens gedaan in de derdewereldlanden en daar is het resultaat beneden alle pijl. Ze geven daar nu het staafje (dat in de arm geplaatst word) dus zijn de vrouwen daar voor 5 jaar gerust En als die militairen niet slimmer zijn als die van de derdewereldlanden... Dan kunnen ze die ook beter het staafje geven als ze in dienst gaan en zijn de problemen direct opgelost
__________________
...Ell...

Laatst aangepast door Ellen Bolckmans : 17th May 2010 om 21:37.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th May 2010, 21:23
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Waarom enkel vragen ?
Hopelijk deelt het leger de condooms uit.
En is er in een militair kamp altijd een bepaalde voorraad aan condooms.
Dit zou een goed initiatief zijn.
Ook het uitdelen van condooms in derde wereld landen zou ik zeer positief vinden! Met de nodige educatie natuurlijk want hier is ook nog een groot gebrek aan.
Hopelijk gaat deze campagne aanslaan en gaat er heel wat geld bespaart worden en veel minder ongewenste zwangerschappen voorkomen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th May 2010, 21:56
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Ik snap ook niet goed dat het nu pas gevraagd wordt, zou zoiets niet standaard moeten zijn?

Ik denk dat zoiets toch wel basic is, en al lang aanwezig had moeten zijn. Maar gelukkig wordt er nu dan toch aan gedacht, en hopelijk gebeurt dan alles een stuk veiliger en zo kan er ook wel veel geld uitgespaard worden, de zwangere vrouwen die dan teruggestuurd worden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th May 2010, 23:16
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 69
Ik ben het eens met iedereen hier. Het uitdelen van condooms kan ik alleen maar aanmoedigen.
Zoals Charlot ook al aanhaalde in haar commentaar: het is niet omdat je in een land van oorlog vertoeft, dat seks weg te denken is. Dus eigenlijk verbaast het me ook niet dat zo veel vrouwen zwanger worden. Wat ik wel raar vind, is dat ze nu pas met dit initiatief op de proppen komen. Als dit het leger echt zo veel geld kost, waarom dan zo lang wachten? Ook vind ik het niet meer dan normaal dat condooms standaard aanwezig zijn in een basiskamp. Als het leger toch zo veel moet betalen aan zwangere vrouwen, zullen ze er zeker geen probleem van maken om wat geld opzij te zetten voor condooms en zwangerschappen te voorkomen.
En zoals ook meermaals vermeld... Waarom dit niet doortrekken naar derdewereldlanden? Zij die een hoog risico lopen op seksueel overdraagbare aandoeningen en AIDS.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.