actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd January 2009, 23:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Twee op drie IJslanders voor toetreding EU

Twee op drie IJslanders voor toetreding EU


Twee derde van de IJslanders is voorstander om onderhandelingen op te starten over de toetreding tot de Europese Unie (EU). Dat blijkt uit een peiling bij 650 mensen, uitgevoerd voor het dagblad Morgunbladid.



Over de kwestie is de IJslandse coalitieregering verdeeld. IJsland is bijzonder hard getroffen door de internationale economische crisis. Afgelopen week stelde de liberale premier Geir Haarde voor om over de eventuele toetreding een referendum te houden.

Maar bij de pro-Europese sociaaldemocratische coalitiepartner viel dit niet in goede aarde. Buitenlandminister Ingibjorg Solrun Gisladottir dreigde ermee dat haar partij de coalitie zou verlaten indien Haarde niet aanvaardt voor eind januari de nodige stappen te zetten op weg naar een toetreding.

Gisladottir zei in Morgunbladid een referendum samen met algemene verkiezingen te willen houden. Die zouden dan in april of mei georganiseerd moeten worden. Haarde is tegen vervroegde verkiezingen gekant.


Blog DM, 03/01/09
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 20:54
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik denk dat het voor Ijsland geen slechte zaak is om toe te treden tot de Europese Unie. Het verwordert mij dus niet dat twee op drie Ijslanders dus voor de toetreding is. Als het van mij afhangt zouden ze ook mogen toetreden tot de EU, ik heb daar niets op tegen. Zolang ze voldoen aan de Europese normen zie ik geen probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.