actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th March 2018, 00:55
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Duizenden betogen in Parijs tegen antisemitisme

Duizenden betogen in Parijs tegen antisemitisme



In de Franse hoofdstad Parijs zijn woensdagavond duizenden mensen op straat gekomen voor een ‘witte mars’ tegen antisemitisme, na de moord op een 85-jarige joodse vrouw. Toen enkele politici zich bij het protest wilden aansluiten, raakte de sfeer gespannen.

Het lichaam van de bejaarde Mireille Knoll werd vrijdagavond deels verkoold aangetroffen in haar Parijse flat, waar ze alleen woonde. De brandweer ontdekte meerdere brandhaarden, later werden ook sporen van messteken op haar lichaam aangetroffen. Intussen zijn twee verdachten in verdenking gesteld en aangehouden voor doodslag met een antisemitisch karakter.

Ter ere van het slachtoffer wandelden duizenden Parijzenaars woensdagavond naar het huis waar het slachtoffer om het leven kwam. De actie was een initiatief van de raad van joodse instelling van Frankrijk. Ook in steden als Marseille, Bordeaux en Rijsel trokken verontwaardigde mensen de straten op.

Voor de Franse ambassade in Brussel hielden woensdagavond zo'n150 mensen een minuut stilte ter ere van de vermoorde vrouw.

Handgemeen

Verschillende ministers en staatssecretarissen liepen prominent mee in de mars in de Franse hoofdstad. Toen Marine Le Pen, van het extreemrechtse Front National, en Jean-Luc Mélenchon, de leider van het radicaal-linkse La France Insoumise, zich bij de optocht wilden vervoegen, leidde dat tot opstootjes.

Le Pen werd uitgejouwd, Mélenchon moest onder politiebegeleiding worden weggevoerd nadat het tot een handgemeen was gekomen tussen zijn aanhangers en enkele demonstranten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180328_03435018
Datum: 29/03/2018
Mening:
Antisemitisme betekent Jodenhaat, dit is op zichzelf zeer ernstig. Ik was echter helemaal gechoqueerd toen ik hoorde wat voor gruwelijke dingen iemand een bejaarde vrouw kan aandoen. De vrouw was een overlevende van de holocaust. Ze was dus iemand die al heel veel heeft meegemaakt en overleeft. Het is gewoon weg afschuwelijk dat zij dan op deze manier aan haar einde is moeten komen. Ik hoop dat de daders een gepaste straf krijgen. Ik vind het wel een mooi gebaar dat de wereld op zo'n situatie reageert met samenkomsten en een witte mars. De politici die mee liepen in deze mars hadden ongetwijfeld goede bedoelingen, maar ik snap dat dit bij sommige mensen in het verkeerde keelgat geschoten is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.