actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2018, 00:49
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Sven Gatz: ‘Zonder vrouwen geen echt politiek debat’

Sven Gatz: ‘Zonder vrouwen geen echt politiek debat’

Sven Gatz, Vlaams minister van Cultuur en Media (Open VLD), heeft afgezegd voor een debat van de Leuvense studentenvereniging Politika omdat er enkel mannen in het panel zaten. ‘Zonder mij dus, sorry’, tweet de minister.

Gatz tweette eerder op de avond dat hij aanwezig zou zijn op het politiek debat ‘De macht van de overheid’. Hij zou in debat gaan met Kristof Calvo (Groen), Sammy Mahdi (CD&), Lorin Parys (N-Va), Bruno Tobback (SP.A) en Tom Van Grieken (Vlaams Belang).

Hij kreeg kritiek van partijgenoot en Ann Brusseel, ‘All male panel. Terwijl er zoveel studentes zijn’, tweette het Vlaams Parlementslid. Gatz reageerde door zijn aanwezigheid in te trekken. ‘’Ik had het zelf ook te laat in de mot, maar dit is 2018: een panel zonder vrouwen is geen echt politiek debat. Zonder mij dus. Sorry Politika.’

Volgens Lorin Parys is dit een publiciteitsstunt. ‘Jammer voor al de vrouwen in de organisatie en het publiek dat jullie (Gatz, nvdr) zelf geen vrouw afvaardigen.’

Tom Van Grieken sluit zich aan bij Parys en noemt de reactie van Gatz ‘belachelijk’.

Datum: 13/03/2018
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180313_03407836
Mening:
Ik vind dat vrouwen even goed een plaats in de politiek hebben als mannen. Ik denk ook dat vrouwen in politieke partijen voor mogelijke andere invalshoeken kunnen zorgen, die dan uiteindelijk in oplossingen voor problemen kunnen resulteren. Ik ben het echter niet eens met Sven Gatz. Niet naar een politiek debat gaan omdat er niet genoeg vrouwen zijn lijkt mij een raar excuus. Ik denk niet dat er een verplicht aantal vrouwen moet geplaatst worden in een debat. Hier is geen sprake van uitsluiting van vrouwen, dit had echter een ander verhaal geweest moest dit wel zijn. Als men tegen mensen zegt dat ze niet met een debat mogen meedoen omwille van hun geslacht, dan zitten we met een probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.