actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd March 2018, 23:18
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Google opent digitale school in Brussel

Google opent digitale school in Brussel

De Amerikaanse internetreus Google (Alphabet) opent na Londen ook in Brussel een afdeling van de Google Digital Skills Academy, vernam de redactie.

In zo’n ‘digitale school’ kunnen mensen van allerlei slag - van schoolkinderen en studenten tot ondernemers - zich bijscholen rond digitale vaardigheden.

De Google Academy zal zijn intrek nemen in BeCentral, de digitale ondernemerscampus die boven het Brusselse Centraal Station is gevestigd. De onderhandelingen met Google lopen nog, maar zouden binnenkort moeten worden afgerond.

BeCentral huurt momenteel 2500 m² kantoorruimte van de NMBS, de eigenaar van het pand, maar zou een tweede verdieping willen in gebruik nemen met nog eens 1000 m² ruimte.

Voor de NMBS is dat een interessante manier om haar vastgoed te valoriseren en om extra reizigers aan te trekken. De kortste reis naar BeCentral is immers met de trein.

Google opende in juni al een Digital Skills Academy in Londen in een 3700 m² grote ruimte met onder meer vergaderzalen en allerlei digitale showcases.

Datum: 3/03/2018
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/tech...el/9988601.html
Mening:
Ik vind het goed dat er een digitale school is opgericht, specifiek voor mensen die zich willen bijscholen op vlak van digitale vaardigheden. We leven in een samenleving waar mensen die niet overweg kunnen met een computer een groot nadeel ondervinden. We hebben echter wel heel veel te danken aan de grote aanwezigheid van de digitale toestellen. Deze hebben op vele vlakken het leven vergemakkelijkt. Ik vind het ook goed dat ze deze bijscholingen hebben ingericht voor zowel schoolkinderen als volwassenen. Ik heb zelf lessen gehad in mijn middelbaar in verband met Word en Excel, en ik pluk daar vandaag nog de vruchten van. Er zijn echter scholen die dit niet aanbieden en dan is het voor de leerlingen die op zo’n school zitten interessant om zich op dit vlak bij te scholen. Daarnaast lijkt het mij heel productief om ook deze bijscholing open te stellen voor volwassenen. Een perfect voorbeeld is mijn moeder die van job is veranderd. Nu moet zij heel veel met de computer werken en omdat ze nooit geleerd heeft om hier mee te werken ondervindt ze nu veel moeilijkheden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.