actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2018, 14:54
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Protest tegen doorzichtige rugzakken: ‘Deze rugzak is meer waard dan mijn leven’

Protest tegen doorzichtige rugzakken: ‘Deze rugzak is meer waard dan mijn leven’



Doorzichtige rugzakken zijn geen oplossing voor wapengeweld. Dat vinden de leerlingen van de school in Florida waar 14 mensen zijn doodgeschoten. En ze laten hun ongenoegen blijken.

De school in Florida waar een oud-leerling op 14 februari het vuur opende, heeft doorzichtige rugzakken voor leerlingen verplicht gemaakt.

De leerlingen betwijfelen of de maatregel wel zin heeft. ‘Hoe gaan doorzichtige rugzakken ons beschermen tegen een AR-15?’, vraagt Kyra Parrow zich af.

‘Deze rugzakken bereiken absoluut niets’, zegt Kyrah Simon. ‘Niet elk item in de tas is zichtbaar en 3.000 rugzakken controleren is onmogelijk.’

Een andere leerling merkt op dat het probleem van wapengeweld ook andere scholen aangaat. Naast een vals gevoel van veiligheid kaarten sommige leerlingen het gebrek aan privacy aan. Wat met producten voor intieme hygiëne of met persoonlijke medicatie?

De leerlingen laten hun ongenoegen blijken met boodschappen op hun nieuwe doorzichtige rugzak.

Een 17-jarige jongen stak zijn rugzak dan weer vol met tampons, en zegt dat hij daardoor al veel bijgeleerd heeft.

Sommige leerlingen hangen een symbolisch prijskaartje aan hun rugzak. 1,05 dollar staat voor het geld dat senator Marco Rubio van de NRA heeft gekregen gedeeld door het aantal leerlingen in de staat. ‘Deze rugzak is waarschijnlijk meer waar dan mijn leven’, klinkt het.

De maatregel is ingevoerd nadat twee studenten op school zijn gearresteerd met een mes, zo meldde The New York Times. In een brief liet het bestuurd weten dat elke leerling een gratis tas zou krijgen. De leerlingen moeten ook verplicht een naamkaartje dragen. Er zijn ook plannen om metaaldetectoren te installeren.

Datum: 4/04/2018
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180404_03445448
Mening:
Het grote aantal gewelddadige aanslagen in de scholen van Amerika is een groot probleem, daar is iedereen het over eens. De manier waarop ze dit probleem willen aanpakken, dat is een ander verhaal. Ik begrijp waarom deze school de doorzichtige rugzakken verplicht willen maken, op deze manier kan je potentiële wapens zien, ik denk wel niet dat dit een goede oplossing is. Dit is een perfect voorbeeld van de gevolgen willen aanpakken en niet de oorzaak. Ik sluit me ook aan bij de mening dat dit privacyschending is. Als je als jongere bepaalde medicatie of andere gevoelige dingen mee in je rugzak moet meenemen heb je naar mijn weten wel het recht om dit voor jezelf te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.