actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2014, 13:20
Sam.L*evens Sam.L*evens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 20
Brouwerij neemt Francken op de korrel voor "racistische" Zwarte Piet-tweet

Theo Francken blijft in het oog van de racismestorm. Deze keer is het de Zennebrouwerij die aanstoot neemt aan een van zijn oude tweets. "Zut, zelfs als je zwarte piet leegdrinkt blijft ie zwart #fail", klonk het een jaar geleden.

"We stellen met verontwaardiging vast dat de staatssecretaris van asiel en migratie het etiket van onze oude bieren gebruikt heeft voor een tweet met duidelijk racistische ondertoon", stelt de Brusselse brouwerij nu. "Hij geeft wel een heel cynische draai aan ons label, dat net wilde spotten met het Belgische koloniale verleden. U moet het zien als een parodie op een bekende strip uit de jaren 30, waarin het racistische karakter van de jonge journalist duidelijk naar voren kwam." Een subtiele verwijzing is dat naar de cover van 'Kuifje in Congo'.

"Daarbovenop verwijst het etiket ook naar het gebrek aan respect voor Brussel van bepaalde politici aan weerszijden van de taalgrens", voegen Yvan De Baets en Bernard Leboucq toe. "Deze tweet choqueert ons ten zeerste, niet alleen als bedrijfsleiders maar ook als gewone burgers. Ze druist regelrecht in tegen onze waarden."

Eergisteren had Brussels gemeenteraadslid Zoubida Jellab (Ecolo) een racismeklacht ingediend tegen Francken, een gevolg van de vele opstootjes die in korte tijd ontstonden rond de N-VA'er. Zo twijfelde hij in een oude mail onder meer aan de economische meerwaarde van migranten uit Marokko, Algerije en Congo.

Bron: Het Laatste Nieuws (19-10-14)

Commentaar : Ik vind de tweet heel rasistisch en ik vind het dus niet meer als normaal dat ze Francken op de korrel nemen. Francken heeft al meermaals zijn slechte reputatie bewezen met rasistische uitspraken en het aanzetten tot haat. Bart De Wever steunt Francken hierin wat ik niet echt kan begrijpen. Ik hoop dat Theo Francken zo snel mogelijk verdwijnt uit de politiek want al die rasistische uitspraken vind ik er toch wel wat over. Vooral deze tweet vind ik echt heel laag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.