actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 09:05
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Belgen geven werkgever 200 miljoen cadeau

Onkosten gemaakt voor het werk worden niet altijd aangegeven aan de werkgever. Dat blijt uit een internationaal onderzoek van Unit4. Voor België alleen al gaat het om een bedrag van jaarlijks 200 miljoen euro.

De redenen zijn uiteenlopend: het gaat om een te laag bedrag, de bonnetjes zijn kwijtgeraakt of vergeten vragen, ze zijn het stomweg vergeten te declareren of het declaratieproces is te frustrerend en tijdrovend. Dat alles moet blijken uit een internationaal onderzoek van Unit4.

Van de Belgische respondenten die geregeld declareren, geeft 20 procent aan dat ze niet altijd al hun onkosten opgeven. De Belgische werknemer laat daarmee gemiddeld per persoon 226 euro per jaar liggen.

Wereldwijd is dit bedrag 212 euro. Gezamenlijk levert dit bedrijven in de onderzochte negen landen liefst 14 miljard euro per jaar extra op. Voor België alleen al gaat het om een bedrag van jaarlijks 200 miljoen euro.

Bron: De Morgen, 2 december 2015
http://www.demorgen.be/economie/bel...adeau-bfab55e9/

Mening
Het zijn cijfers waar ik enigszins van opkijk. Als iemand geld kan terugkrijgen, is iedereen er als de kippen bij. Denk maar aan de belastingen. Als je terugtrekt, klagen de mensen dat het veel te lang duurt voordat het geld op hun rekening staat. In dit artikel gaat het om het feit dat Belgen en ook mensen in andere landen onkosten niet aangeven. Je kan dan eens iets terugkrijgen op de kosten van je baas en dan laat maar liefst 20% optekenen dat ze niet altijd hun onkosten laat inbrengen. Wanneer je onkosten hebt die je maakt door het werk, zou ik deze altijd inbrengen. De werkgever is hier verantwoordelijk voor en moet deze dan ook terugbetalen. Het feit dat de oorzaak luiheid kan genoemd worden, had je wel kunnen raden. Mensen doen gewoon de moeite niet om de papieren in orde te brengen. Nochtans is het wel in hun voordeel om dit te doen want ze halen er winst uit. Mensen zijn niet graag bezig met papierwerk, wat ik volkomen kan begrijpen. Je moet alles goed nakijken dat je het juist invult, het bewijsmateriaal van de onkosten goed bijhouden, ...
Dat het jaarlijks gemiddeld op 226 euro neerkomt, is toch een mooi iets. Voor een gezin zou dit dan 452 euro zijn. Met die 452 euro kan je toch weer heel wat inkopen doen.
Wanneer we wereldwijd gaan kijken, scoren we net slechter dan het gemiddelde. Dat wil dus zeggen dat de Belg minder profiteert van zijn rechten. Ik had dit niet kunnen inschatten want ik vermoedde dat de Belg veel strikter was.

Laatst aangepast door S*ijn Verbraecken : 2nd December 2015 om 09:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.